یک مسئول کره شمالی در گفتگو با العالم:

پاسخ ما به واشنگتن بی سابقه خواهد بود

چهارشنبه 5 مهر 1396 - 22:31

معاون مدیر کل امور خارجه در وزارت خارجه کره شمالی گفت: جهان شاهد پاسخ بی سابقه بیونگ یانگ به سیاستهای خصمانه واشنگتن و تهدیدات آن خواهد بود. آمریکا بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

العالم ـ آسیا 

پیونگ یانگ(العالم) ـ پیک هیون شول در گفتگو با خبرنگار اعزامی شبکه العالم به کره شمالی افزود: اوضاع در شبه جزیره کره از بد به بدتر می رود. اگر دونالدترامپ رییس جمهور آمریکا گزینه نظامی را اختیار کند، همه گزینه های ما روی میز خواهد بود و خواهیم دید که چه کسی تا آخر ایستادگی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سخنرانی ترامپ یک اعلام جنگ است و نگرانی هایی درباره راه اندازی جنگ در منطقه به خاطر سیاستهای خصمانه واشنگتن وجود دارد.

این مسئول کره شمالی اظهار داشت: تا زمانی که واشنگتن ما را با مانورها و سلاح های هسته ای خود تهدید می کند، توسعه سلاح های هسته ای و بالیستیکی را متوقف نخواهیم کرد. این یک حق حاکمیتی است در حالی که آنها به جنگی پیشگیرانه تهدید می کنند.

هیون شول خاطرنشان کرد: هرگونه مذاکرات و یا گفتگو با هدف خلع سلاح هسته ای ما غیرقابل قبول است و به آن اهمیتی نمی نهیم. و برای تقویت توازن به صورت عملی با واشنگتن تلاش خواهیم کرد و به نقش خود در تحکیم صلح و ثبات در منطقه عمل خواهیم کرد.

معاون مدیر کل امور خارجه کره شمالی گفت: ما تا آخر بر گزینه های خود تاکید می کنیم و باید ما را به عنوان یک قدرت هسته ای که دارای بمب هیدروژنی و موشک های بالیستیکی است، بپذیرند.

وی توضیح داد: واشنگتن به دنبال خلع سلاح هسته ای ماست و ما را با سلاح هسته ای خود تهدید می کند. ما طرح های متعددی برای عاری سازی کره از سلاح هسته ای  ارائه دادیم؛ اما واشنگتن آنها را به شکست کشانید.

هیون شول گفت: شرایط برای مذاکرات فراهم نیست و هرگونه مذاکرات باید پس از توقف سیاستهای خصمانه واشنگتن در عرصه اقتصادی و سیاسی و نظامی، صورت بگیرد.

معاون مدیر کل امور خارجه کره شمالی اظهار داشت: ترامپ تنها کسی است که به ما اعلام جنگ داد؛ از این رو ما  حق دفاع از حاکمیت خود طبق منشور سازمان ملل و سرنگونی بمب افکن های راهبردی حتی در خارج از حریم هوایی خود را داریم. تفاوتی میان وجود این بمب افکن ها در حریم هوایی ما و یا خارج از حریم هوایی ما وجود ندارد.

210

پربیننده ترین خبرها