حمل سلاح سرد ممنوع شد

حمل سلاح سرد ممنوع شد
يکشنبه 16 مهر 1396 - 19:46

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که این کمیسیون امروز تصویب کرد که حمل هرگونه سلاح سرد بدون مجوز ممنوع است و در غیر این صورت جرم محسوب می‌شود.

العالم ـ ایران ـ اجتماعی

حجت‌الاسلام حسن نوروزی در توضیح جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، خاطرنشان کرد، در این جلسه ایرادات شورای نگهبان درباره طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، کتاب پنجم تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده درباره حمل سلاح سرد از قبیل چاقو، ساتور و شمشیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: ایراد شورای نگهبان ناظر به این بود که آیا سلاح سرد تنها شامل پنجه بوکس می‌شود یا سلاح‌های دیگری در بر می‌گیرد؟ نظر کمیسیون برای تامین نظر شورای نگهبان این شد که در این طرح تمامی سلاح‌های سرد مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا نوروزی افزود: بر این اساس حمل، تولید، استفاده و واردات تمامی سلاح‌های سرد ممنوع است مگر اینکه مجوزهای لازم از اصناف مربوطه گرفته شود.

وی در پایان افزود: دستور دیگر امروز مربوط به بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲۳ قانون شوراهای حل اختلاف بود که کمیسیون مقرر کرد که افراد تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف می‌شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها