نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي تاكيد كرد :

تفاوت اجلاس بغداد با نشستهاي قبلي عربي

تفاوت اجلاس بغداد با نشستهاي قبلي عربي
دوشنبه 7 فروردين 1391 - 08:31

بغداد (العالم) ـ نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي تاكيد كرد اجلاس بغداد بايد از از لحاظ تصميمات و محتوا با نشست هاي قبلي اتحاديه عرب تفاوت داشته باشد.

عبدالزهره آل ماجد روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: مردم عراق و همه ملت هاي عرب اميدوارند كه بيست و سومين اجلاس عربي كه در بغداد برگزار مي شود، از لحاظ محتوا و تصميمات با تصميمات سابقي كه از نخستين كنفرانس عادي در سال 1946 تاكنون اتخاذ شده است، متفاوت باشد.

نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي افزود: ملت هاي عرب تاكنون شاهد اجراي تصميماتي كه در نشستهاي عادي و فوق العاده درباره دفاع عربي مشترك، بازار عربي مشترك و آموزش و برقراري تجارت آزاد ميان كشورهاي عربي اتخاذ شده است، نبودند.

آل ماجد تاكيد كرد: در كنفرانس هاي عربي به جز كنفرانس رباط در سال 1974 همواره يكي از كشورها حاضر نبوده است و تصميمات آن نيز الزام آور و قطعي و به نفع ملتها نبوده بلكه به نفع حكومت هاي عربي بوده است.

وي در باره موضوعات محوري اجلاس سران عرب گفت: دستور كار اين اجلاس بر اساس پروتكلي است كه در نشست دوره اي وزيران و همچنين در نشست سران اتحاديه عرب بر سر آن اتفاق نظر وجود دارد و اين گونه نيست كه موضوعي فوق العاده يا خاص براي بررسي وجود داشته باشد.

اجلاس سران اتحاديه عرب قرار است 29 مارس(10 فروردين) در بغداد برگزار شود.

سران اتحاديه عرب در حالي در بغداد گردهم مي آيند كه اين رويداد مي تواند نقطه عطفي در تاريخ سياسي بعد از سرنگوني رژيم صدام به شمار رود.

15:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها