تدابیر دولت عراق قبل از اجلاس سران

تدابیر دولت عراق قبل از اجلاس سران
يکشنبه 6 فروردين 1391 - 12:49

دولت عراق، به منظور افزايش تدابير امنيتي قبل از برگزاري نشست سران اتحاديه عرب، ادارات دولتي در بغداد را به مدت پنج روز تعطيل اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از بغداد، پايتخت عراق این روزها شاهد فعالیتهای گسترده ای جهت فراهم کردن مقدمات برگزاری نشست سران اتحادیه عرب است.

برگزاري اين نشست از نظر نخبگان سياسي عراق بسيار حائز اهميت است و به مثابه به رسميت شناخته شدن معادله جديد حاكميت در عراق از سوي اتحاديه عرب به شمار مي رود؛ معادله اي كه اكثر كشورهاي عربي به سختي و ترديد مي توانند آن را هضم كنند.

نشست سران اتحاديه عرب، فرصتي براي عراق خواهد بود تا اين كشور بار ديگر نقش فعال منطقه اي و بين المللي خود را بازيابد.

"جمعه العطواني" عضو ائتلاف اتحاد ملي عراق به شبكه العالم گفت: برخي از كشورهاي عربي هنوز فرايند سياسي جديد عراق را باور ندارند، و با دولت عراق رابطه برقرار نكرده اند و به بغداد سفير نفرستاده اند.

العطوانی افزود: اکنون قرار است رهبران كشورهاي عرب به بغداد بيايند و اين به معني اذعان و اعتراف آن ها به فرايند سياسي نوين عراق خواهد بود.

بر پايه اين گزارش ، بغداد در سايه حضور گسترده نيروهاي امنيتي در خيابان ها و ميدان هاي اين شهر و بسته شدن مناطق نزديك به محل اجلاس سران اتحاديه عرب، شاهد آرامشي مشهود است.

حدود 100 هزار تن از عناصر امنيتي، عهده دار حفظ امنيت پايتخت شده اند تا از بروز هرگونه ناامني جلوگيري كنند؛ و علاوه بر آن انتظار مي رود در زمان برگزاري اجلاس، مقررات منع رفت و آمد در بغداد برقرار شود.

به گفته منابع دولتي، نشست‌هاي مقدماتی اجلاس سران اتحاديه عرب روز دوشنبه آغاز خواهد شد، و پس از آن وزيران اقتصاد و دارايي و آنگاه وزراي خارجه كشورهاي عرب نشست خواهند داشت؛ نشست سران اتحاديه عرب نیز در پايان هفته جاري برگزار خواهد شد.

 

24-21:43

26



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها