رئیس رسانه ملی در دیدار با رئیس جمهور لبنان؛

با مقاومت و ایستادگی آرامش را به منطقه باز می گردانیم

چهارشنبه 26 مهر 1396 - 16:57

رئیس سازمان صدا و سیما به همدلی و هماهنگی تهران و بیروت در تقویت محور مقاومت اشاره کرد و افزود: با مقاومت و ایستادگی در کنار یکدیگر آرامش را به منطقه باز می گردانیم و ریشه تروریسم تکفیری را خواهیم خشکاند.

العالم - ایران / فرهنگی

به نقل از روابط‌عمومی رسانه ملی --  دکتر علی‌عسکری در دیدار با رئیس جمهور لبنان ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور، به ملت و دولت و رئیس جمهور لبنان افزود: برای ملت بزرگ و مبارز و مجاهد لبنان آرامش و پیشرفت آرزو می‌کنم و به شما و ملت لبنان تبریک می‌گویم که با اتکا به شخصیت حکیم و سیاسی همچون شما آرامش و ثبات و امنیت درجامعه لبنان برقرارشده است و امیدواریم این روند ادامه یابد.

رئیس رسانه ملی روابط‌ جمهوری اسلامی ایران و لبنان را همواره در بالاترین سطح توصیف و تصریح کرد: مردم ایران همواره حامی لبنان بوده و خواهند بود و به ویژه در مقابل رژیم صهیونیستی محکم در کنار شما می‌ایستند.

دکتر علی‌عسکری با اشاره به دعوت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از میشل‌عون رئیس‌جمهور لبنان برای سفر به تهران گفت: ما منتظر تشریف فرمایی شما به ایران هستیم تا به دعوت رئیس‌جمهور روحانی به تهران بیایید و ما در صداوسیما تصاویری شایسته از همراهی و هماهنگی دو کشور را به نمایش جهانیان بگذاریم.

وی افزود: تهران و بیروت با هم افزایی در ظرفیت های رسانه ای می توانند نمایشی ویژه از محور مقاومت به جهانیان ارائه کنند و در این سفر توافق های خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

رییس رسانه ملی تعامل سازنده را سیاست اصلی جمهوری اسلامی توصیف و تصریح کرد:امیدواریم با همراهی و هماهنگی میان دو کشور و تعامل سازنده با کشورهای منطقه آتش فتنه ای را که تروریست های تکفیری با حمایت حامیان اصلی شان روشن کرده اند کاملا خاموش کنیم .
 رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به وضع آوارگان سوری در لبنان گفت: من معتقدم شما به عنوان رئیس‌جمهور لبنان نقش ویژه‌ای در سامان دادن به اسکان آوارگان سوری و بازگشت تدریجی آنان خواهید داشت. 

دکتر علی‌عسکری با بیان اینکه با تدبیر فرد هوشمند و مدبری چون شما و همکارانتان در لبنان بسیاری از مسائل حل خواهد شد افزود: با این تلاش‌ها آرامش به سوریه بازخواهد گشت و با خروج تروریست‌ها، منطقه به سمت آرامش می‌رود. و این همان سیاست جمهوری اسلامی ایران نیز هست.

میشل عون رییس جمهوری لبنان با تقدیر از سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه افزود: مواضع خردمندانه و منطقی اخیر رییس جمهوری اسلامی ایران که با  در نظر گرفتن منافع سیاسی ایران صورت گرفت در ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی بسیار موثر بود و امیدوارم در این مسیر موفق باشید.

وی تاکید کرد:در قضیه برجام تفرقه ای میان آمریکا و اروپا بوجود آمده است که این پیروزی خردمندانه ای برای ایران است. رئیس‌جمهور لبنان تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران هم‌اکنون در بالاترین سطح سیاسی در مسائل منطقه و بین‌الملل تاثیرگذار است و امیدواریم با تدبیر ایران و کشورهای منطقه راه‌حل سیاسی برای حل مشکل سوریه به‌دست آید.

 میشل‌عون به حضور یک میلیون نفر از آوارگان سوری در لبنان اشاره کرد و افزود: ما معتقد نیستیم که همه آوارگان باید یکجا برگردند بلکه باید شرایط مساعد به‌وجود آید تا آوارگان به صورت تدریجی بازگردند و در این زمینه جمهوری اسلامی ایران بسیار تاثیرگذار است.

رئیس‌جمهور لبنان صحنه سیاسی این کشور را آرام و منطقی توصیف و تأکید کرد. هرچند درباره تحولات سوریه و غرب آسیا ممکن است اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشداما این اختلاف‌نظرها کنترل شده است و به تنش اجتماعی منجر نمی‌شود.

پربیننده ترین خبرها