تظاهرات بحرینی ها برای مقابله با اشغالگر سعودی

تظاهرات بحرینی ها برای مقابله با اشغالگر سعودی
جمعه 11 فروردين 1391 - 14:32

نيروهاي آل خليفه به شرکت کنندگان در تظاهراتي که ضد اشغالگران سعودي در نقاط مختلف اين کشور برگزار شد حمله کردند.

به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مردم نقاط مختلف بحرین امروز در جریان تظاهراتی تحت عنوان "جمعه مقابله با اشغالگر سعودی"، با حملات سرکوبگرانه نیروهای آل خلیفه مواجه شدند.

نیروهای آل خلیفه دیشب نیز به تظاهرات شبانه بحرینی ها در چند روستا و شهر حمله ور شده، و در مناطق مسکونی گازهای سمی شلیک کردند.

مزدوران آل خلیفه همچنین برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به سوی آنها گلوله های پلاستیکی شلیک کردند، که در نتیجه آن چند نفر مجروح شدند.

تظاهرکنندگان بحرینی با سردادن شعارهایی، خواستار سرنگونی رژیم آل خلیفه شدند.

تجمع هزاران بحرینی مقابل دفتر سازمان ملل

دیروز همچنین هزاران بحرینی با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد در منامه، سکوت این سازمان درقبال جنایات آل خلیفه را محکوم کردند.

بحرینی ها در این تجمع اعتراض آمیز سکوت سازمان ملل در قبال قتل مردم با گازهای سمی و خفه کننده را که نیروهای رژیم آل خلیفه روزانه در مناطق مسکونی و داخل منازل شلیک می کنند، محکوم کردند.

تحصن کنندگان با حمل پوکه گلوله های گاز شلیک شده از سوی نیروهای آل خلیفه، از سازمان ملل خواستند در خصوص این جنایتهای بزرگ در بحرین موضع گیری کند.

شرکت کنندگان در این اقدام اعتراض آمیز، با تحویل نامه ای به این دفتر خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد از او خواستند از همه اختیارات حقوقی و قانونی خود برای نجات مردم بحرین استفاده کند.

شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز همچنین در نامه ای سرگشاده به سران اتحادیه عرب، سکوت این اتحادیه در خصوص موضوع بحرین را محکوم کردند.

درخواست عفو بین الملل برای آزادی عبدالهادی الخواجه

سازمان عفو بین المل نیز در بیانیه ای از مسئولان بحرینی خواست هرچه سریعتر "عبدالهادی الخواجه" را بدون هیچ شرطی آزاد کنند.

عبدالهادی الخواجه فعال بحرینی بیش از 50 روز است که در اعتصاب غذا به سر می برد.

عفو بین الملل با اظهار نگرانی درباره وضعیت سلامتی الخواجه، تأکید کرد که ادامه بازداشت این فعال که فقط به دلیل بیان عقیده خود در زندان افتاده، بیانگر جدی نبودن وعده رژیم آل خلیفه برای آزادی بازداشت شدگان سیاسی است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها