اصلاحات در اردن متوقف شده است

اصلاحات در اردن متوقف شده است
شنبه 12 فروردين 1391 - 09:01

يكي از رهبران جبهه عمل اسلامي اردن تاكيد كرد كه اصلاحات سياسي و اقتصادي در اردن متوقف شده يا با كندي زيادي انجام مي شود.

سليمان السعد شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: جبهه عمل اسلامي فعاليت مردمي در اردن را با مشاركت جريانهاي مختلف هدايت و از هرگونه فعاليت موثر حمايت و در آن شركت مي كند.

عضو ارشد جبهه عمل اسلامي اردن با هشدار درباره بروز درگيري هاي جانبي در درون جنبش مردمي در اردن گفت: برخي از نمايندگان مجلس همسو با دولت با اختلاف افكني و چالش آفريني در درون جنبش مردمي بدنبال منحرف كردن انظار از مسائل مهم كشور نظير پرونده فسفات هستند.

السعد درباره علت بي توجهي رژيم اردن به خواسته هاي مردم و اين پرسش كه آيا اين بي توجهي به خاطر ماهيت رژيم يا ماهيت اين جنبش است، افزود: رژيم اردن از دهه ها پيش براساس تكروي و قبضه مطلق قدرت شكل گرفته است لذا با اجراي قوانين جاري و عمل به مفاد قانون اساسي مخالفت مي كند.

وي گفت: اكثر مفاد قانون فعلي نيز نيازمند بازنگري است زيرا در دهه پنجاه قرن گذشته تدوين شده است.

السعد در ادامه اظهار داشت: تحركات مردمي با وجود موفقيت ها و اثبات حضور آنها در صحنه، اما نيازمند تعيين راهبرد واهداف مشخص است.

وي افزود: اين تحركات در قالب جنبش هاي مردمي دستاوردهايي بدست آورده است اما كسب اين دستاوردها كند بوده و نياز به تحول در اين زمينه است.

عضو ارشد جبهه عمل اسلامي اردن تصريح كرد: در ميان جنبش ها و گروه هاي مختلف مردمي، تنها  جنبش اسلامي است كه اهداف روشن و راهبردي مشخص دارد زيرا مواضع و برنامه هاي جريانهاي ديگر صرفا واكنشي به اوضاع است.
.19:08.30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها