کاهش خشونتها در عراق به پایین ترین حد

کاهش خشونتها در عراق به پایین ترین حد
دوشنبه 14 فروردين 1391 - 07:21

شمار قربانيان اقدامات خشونت آميز و حملات تروريستي در عراق طي ماه مارس به پايين ترين حد خود از زمان حمله آمريکا به اين کشور در سال 2003 رسيد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، طی ماه مارس گذشته 112 عراقی از جمله 78 شهروند و 22 پلیس و 12 سرباز کشته شدند.

تا پیش از این، پایین ترین آمار قربانیان حملات تروریستی در نوامبر سال 2003 در مناطق مختلف عراق، 122 نفر اعلام شده بود.

این آمار بیانگر موفقیت دولت عراق تنها سه ماه پس از خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی، و توانایی نیروهای امنیتی و ارتش در کنترل اوضاع این کشور، است.

دولت عراق طی چند ماه گذشته عملیات گسترده ای را برای مبارزه با تروریستها و انهدام باندهای ترور انجام داده است.

در این میان به نظر می آید، دستگیری شماری از عناصر تیم امنیتی و کارکنان دفتر "طارق الهاشمی" معاون رییس جمهوری عراق به اتهام انجام عملیات تروریستی و بمبگذاری، سهم عمده ای را در جلوگیری از تکرار عملیات تروریستی بویژه در بغداد داشته است.

"طارق الهاشمی" پس از تأیید حکم بازداشتش از سوی شماری از قضات دستگاه قضایی، به کردستان عراق گریخت.

صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی ازسوی دولت عراق با اعتراض کشورهایی همراه شد که برخی از آنها مانند عربستان سعودی و قطر به اعزام تروریست و حمایت از باندهای مسلح و جنایتکار در عراق متهم هستند.

درحالیکه پرونده و اتهامات طارق الهاشمی و همدستانش در دستگاه قضایی در ارتباط با مسائل تروریستی و بمبگذاری است، این کشورها دولت عراق را به طایفه گری و به حاشیه راندن اقلیت ها در این کشور متهم می کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها