دماسنج بازار بورس بار دیگر در کانال 86 هزارتایی

دماسنج بازار بورس بار دیگر در کانال 86 هزارتایی
پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - 11:25

در پنج روز کاری بورس تهران در هفته‌ای که گذشت شاخص کل توانست با ترک کانال 85 هزار واحدی تا رقم 86 هزار و 636 بالا رود روند قیمت سهم های خودرویی در این هفته غالبا کاهشی بود.

العالم - ایران / اقتصادی

ایسنا -- در طی پنج روز کاری بورس تهران در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست از تراز ۸۵ هزار و ۷۶۸ واحدی تا تراز ۸۶ هزار و ۶۳۶ واحدی بالا رود و در نتیجه رشد ۸۶۸ واحدی را تجربه کند. همچنین شاخص بازار اول در این مدت از نیمه کانال ۵۹ هزار واحدی تا رقم ۶۰ هزار و ۲۵۳ واحدی بالا رفت و شاهد رشد ۷۲۲ واحد بود.

علاوه بر این شاخص بازار دوم ۱۳۰۵ واحد رشد کرد و به رقم ۱۹۱ هزار و ۲۹۳ رسید. در عین حال شاخص آزاد شناور با رشد ۷۳۳ واحدی از تراز ۹۲ هزار و ۸۳۳ به تراز ۹۳ هزار و ۶۰۶ ارتقاء پیدا کرد. شاخص صنعت نیز در این مدت توانست ۸۶۳ واحد رشد کند و تا رقم ۷۵ هزار و ۷۲۷ بالا رود.

در اولین روز معاملات بورس تهران در هفته اخیر دماسنج بازار سرمایه توانست با رشد ۶۶۲ واحد بار دیگر سقف ‌شکنی کند و تا نیمه کانال ۸۶ هزار واحدی بالا رود. در این روز علی‌رغم خودرویی‌ها گروه فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی عمدتا با رشد در قیمت پایانی رو به رو شدند. اما در دومین روز معاملات برخلاف رشد یک دست قندی‌ها بیشتر نمادها در گروه خودرو، فلزات اساسی و نفت، روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند.

همچنین در سومین روز معاملات بورس تهران در هفته ای که گذشت دماسنج بازار سرمایه با افت ۱۳۳ واحدی مواجه شد. در دوشنبه گذشته روند قیمتی سهم‌ها در گروه‌های کانه‌های فلزی، فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی عمدتا رو به کاهش بود. در چهارمین روز معاملات نیز علی‌رغم رشد ۱۸۲ واحدی دماسنج بازار سرمایه بیشتر سهم‌های خودرویی روند رو به کاهشی در قیمت‌های پایانی را تجربه کردند، اما گروه‌های فرآورده‌های نفتی و مخابرات تا حدودی شاهد رشد قیمتی بودند.

اما در آخرین روز معاملات قیمت سهم‌ها در اکثر نمادهای خودرویی روند رو به کاهش را تجربه کردند و نفتی‌ها نیز عمدتا کمتر از یک درصد نوسان قیمتی داشتند. شاخص کل در چهاشنبه گذشته ۱۰۷ واحد رشد کرد، اما شاخص کلِ هم وزن، چندان تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها