یورو نیوز گزارش داد:

تجاوز جنسی گسترده ارتش میانمار به کودکان روهینگیا

 تجاوز جنسی گسترده ارتش میانمار به کودکان روهینگیا
پنج‌شنبه 4 آبان 1396 - 19:24

سازمان پزشکان بدون مرز با اعلام تجاوز جنسی به کودکان روهینگیا اعلام کرد که سن برخی از دختران روهینگیایی که مورد تجاوز قرار گرفته اند، زیر ۱۰ سال است.

العالم ـ آسیا

یورو نیوز به نقل از روزنامه گاردین گزارش داد، این سازمان همچنین تائید کرده است که سن بیش از نیمی از دختران اقلیت روهینگیا که برای تجاوز جنسی مورد رسیدگی پزشکی قرار گرفتند زیر ۱۸ سال است.

بنا به اعلام پزشکان بدون مرز دهها تَن از دختران اقلیت مسلمان روهینگیا در اردوگاه «کوتوپالونگ» از حمایت های پزشکی و روانپزشکی بهره مند شده اند. این در حالی است که گمان می رود این کودکان تنها بخشی از افرادی هستند که از روز ۲۵ اوت (سوم شهریور) و همزمان با آغاز عملیات نیروهای امنیتی میانمار مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

به گفته پزشکان بدون مرز برای رسیدگی پزشکی به قربانیان تجاوز جنسی در اردوگاه پناهجویان روهینگیا برخی موانع و دشواری های «فرهنگی و عملی» وجود دارد.

تجاوز جنسی گسترده به کودکان روهینگیا توسط نظامیان میانمار

پناهجویان روهینگیا به دفعات از وقوع تجاوز جنسی و تجاوز گروهی توسط نیروهای امنیتی میانمار خبر داده اند.

در حالی که پیش از این نیز گزارشهایی مبنی بر تجاوز جنسی به پناهجویان روهینگیا منتشر شده بود اما این اولین بار است که شواهدی مبنی بر تجاوز جنسی گسترده به کودکان روهینگیا به دست آمده است.

سازمان جهانی مهاجرت پیش از این از دریافت گزارشهایی مبنی بر تجاوز جنسی به اعضای روهینگیا خبر داده بود.

دیده بان حقوق بشر نیز هفته گذشته از استفاده ارتش میانمار از «تجاوز جنسی» به عنوان یکی از ابزارهای «پاکسازی قومی» سخن گفته بود.

بیش از ۶۰۰ هزار نفر از اعضای اقلیت روهینگیا روز ۲۵ اوت تاکنون از ایالت راخین میانمار به بنگلادش گریخته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها