ادامه سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران و حزب الله + فیلم

جمعه 5 آبان 1396 - 13:25

آمریکا با صدور قطعنامه های ظالمانه علیه ایران و حزب الله همچنان به سیاست های خصمانه خود علیه آنها ادامه می دهد.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرنگار العالم در نیویورک، مجلس نمایندگان آمریکا دیروز قطعنامه ای را علیه ایران در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک آن صادر کرد، این قطعنامه تمام طرف هایی را هم که با ایران همکاری کنند، شامل می شود.

این قطعنامه که با 423 رأی موافق در مقابل 2 رأی مخالف به تصویب رسید دولت آمریکا را ملزم به ارائه فهرستی از شرکت های بیمه و شرکت ها و شخصیت هایی می کند که در زمینه توسعه برنامه (موشکی بالستیکی) به مدت حداکثر 3 سال با تهران همکاری می کنند.

این قطعنامه همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را هم ملزم کرده است که هر کشور یا طرفی در توسعه این برنامه همکاری کرد، در فهرست تحریم قرار دهد.

پیش از صدور این قطعنامه، قطعنامه های دیگری صادر شده بودند که به موجب آنها هر گروه یا طرفی که به حزب الله لبنان کمک تسلیحاتی کند، تحریم می شود همچنین تحریم هایی نیز علیه ایران و حزب الله به اتهام استفاده از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی اعمال شده بود. در این مجموعه قطعنامه ها همچنین از اتحادیه اروپا خواسته شده بود مه حزب الله را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهند.

بلافاصله پس از صدور این قطعنامه، فراکسیون پارلمانی وفاداری به مقاومت لبنان در پارلمان این کشور اعلام کرد که دولت آمریکا تلاش می کند با فجیع ترین ترفندها و روش های دیکتاتوری و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی خواسته های خود را بر ملت های دیگر دیکته کند.

این فراکسیون قطعنامه یادشده را به منزله مداخله آشکار در امور داخلی لبنان و نقض حاکمیت این کشور دانسته و درباره خطرهای این سیاست به آمریکا هشدار داده و خواستار اتخاذ مواضع جدی تر سیاسی در مقابل این رفتار شد.

208

پربیننده ترین خبرها