اعتراض دیدبان حقوق بشر به سرکوبها در اردن

اعتراض دیدبان حقوق بشر به سرکوبها در اردن
چهارشنبه 16 فروردين 1391 - 12:43

ديدبان حقوق بشر درباره روند فزاينده سرکوب تظاهرات اصلاح طلبانه مردم اين كشور اظهار نگراني كرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "كريستوف ويلكي" پژوهشگر بخش خاورميانه سازمان دیدبان حقوق بشر در گزارشی نوشت: واكنش مقامات اردن به تظاهرات در حال تبديل شدن به روش سركوب فزاينده است.

وي افزود، نيروهاي امنيتي اردن با خشونت تظاهرات مسالمت آميز را متفرق و سپس بازداشت شدگان را کتک زده و به آنها توهین می کنند.

شايان ذكر است كه 200 فعال سياسي اردني شنبه گذشته در برابر ساختمان نخست وزيري در امان تحصن كرده و خواستار آن شدند كه 6 فعال بازداشت شده آزاد شدند.

دادستان كل دادگاه امنيت كشور اردن يكشنبه گذشته، 13 نفر از این بازداشت شدگان را به بیان اظهارات ضد پادشاه و  تحريك به مبارزه با حكومت متهم كرد.

سازمان ديده بان حقوق بشر با اشاره به مصاحبه با 6 تن از شاهدان عيني حوداث تحصن شنبه اعلام كرد، پليس 30 نفر از تظاهر كنندگان را اين هفته در مركز پليس كتك زده، و به خاطر برخورد نامناسب پليس 2 نفر از آن ها به كما رفته اند.

با این حال دستگاه امنيت اردن تاكيد كرده است، شماري از شركت كنندگان در تحصن پس از نقض قانون و اصول اخلاقي، به دلیل اخلال در عبور و مرور و بيان الفاظ نامناسبي كه احساسات افراد در حال عبور را جريحه دار و  زندگي عمومي را با مشكل مواجه كرد، بازداشت شدند.

ويلكي تاكيد كرد: زمان آن رسيده است كه اردن قانون جنايي اش را اصلاح و همه بندهايي را كه بيان مسالمت آميز آراء و مطالبه آزادي جامعه را جرم مي داند، لغو كند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها