کاهش محبوبیت حزب مرکل پس از نوزدهمین انتخابات پارلمانی آلمان

کاهش محبوبیت حزب مرکل پس از نوزدهمین انتخابات پارلمانی آلمان
يکشنبه 7 آبان 1396 - 19:42

نتایج جدیدترین نظر سنجی از کاهش محبوبیت احزاب متحد مسیحی آلمان بعد از گذشت بیش از یک ماه از نوزدهمین انتخابات پارلمانی در این کشور خبر می دهد.

العالم - اروپا

تسنیم به نقل از نشریه «بیلد» آلمان -- نتایج جدید ترین نظر سنجی بیش از یک ماه بعد از انتخابات پارلمانی و دو هفته بعد از شروع مذاکرات ائتلافی در آلمان نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی با یک درصد کاهش محبوبیت 31 درصد آراء شهروندان را بدست آورده و حزب سوسیال دموکرات هم با یک درصد افزایش محبوبیت 22 درصد آراء شهروندان را کسب کرده است.

در این نظر سنجی که از طرف موسسه امنید و به سفارش نشریه «بیلد» آلمان انجام شده است حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم برای پنجمین هفته متوالی حدود 12 درصد آراء شهروندان را کسب کرده و حزب دموکرات آزاد نیز مجددا 11 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. سبزها نیز 10 درصد آراء و چپ ها 9 درصد آراء شهروندان را کسب کردند.

موسسه امنید این نظر سنجی را در فاصله زمانی بین 19 و 25 اکتبر از بین حدود 2296 واجد شرایط رای دادن انجام داده است.

در  نوزدهمین انتخابات پارلمانی اخیر در آلمان که در 24 سپتامبر برگزار شد احزاب بزرگ متحد مسیحی شکست سختی خورده و با ریزش آراء بسیار بالایی نسبت به دور قبل مواجه شدند و حزب راست افراطی جایگزینی برای آلمان هم برای اولین بار با کسب بیش از 12 درصد آراء به پارلمان راه یافت.

در این انتخابات حزب مرکل قدرتمندترین حزب شده و البته با کسب 32.9 درصد آراء ضعیف ترین نتیجه خود از سال 1949 را به دست آورد. سوسیال دموکرات ها هم که شکست سختی را متحمل شده بودند اعلام کردند که دیگر در دولت ائتلافی مشارکت نکرده و می خواهند به اپوزیسیون بپیوندند.

بنابرین تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا در آلمان تنها گزینه پیش روی مرکل است و مذاکرات درباره آن همچنان ادامه دارد و احتمالا تا اواخر سال جاری میلادی ادامه یافته و یا حتی به سال جدید میلادی هم کشانده شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها