فریاد اعتراض به سیاست‌ جنگ‌طلبانه آمریکا در سنا

فریاد اعتراض به سیاست‌ جنگ‌طلبانه آمریکا در سنا
سه شنبه 9 آبان 1396 - 09:31

در آغاز جلسه استماع وزرای خارجه و دفاع آمریکا در کمیته امور خارجه سنا، گروهی از معترضان با سر دادن شعار «جنگ‌ بی‌پایان را متوقف کنید»، اعتراض خود را به سیاست‌‌های جنگ‌طلبانه دولت ترامپ ابراز کردند.

العالم ـ آمریکا

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا و «جیمز متیس» وزیر امور دفاع آمریکا در جلسه روز دوشنبه (دیروز) کمیته روابط خارجی سنا اعلام کردند که اختیارات قانونی برای اجرای عملیات علیه گروه های تروریستی همچون داعش دارند و نیازی به یک مجوز جنگی جدید برای جایگزین کردن با مجوزی ندارند که خیلی فوری بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 صادر شد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در این خصوص گزارش کرد، این دو مقام آمریکایی همچنین تأکید کردند که هرگونه تلاش برای اعمال محدودیت زمانی یا جغرافیایی در مجوز جدید استفاده از نیروی نظامی می‌تواند، تلاش‌ها برای مبارزه با تروریست‌ها را مختل کند.

درست زمانی بعد از آنکه تیلرسون و متیس جلسه استماع خود در سنا را آغاز کردند، گروهی از معترضان در سالن سنا با سر دادن شعار «جنگ بی پایان را متوقف کنید»، اعتراض خود را به سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا نشان دادند.

نیروهای امنیتی بعد از مدتی این گروه از معترضان را از جلسه کمیته روابط خارجی سنا بیرون کردند.

سناتور «ران جانسون» از ایالت ویسکانسین گفت: «این یک جنگ 16 ساله بوده است، فکر نمی‌کنم به این زودی تمام شود».

برخی نمایندگان کنگره می‌گویند که کنگره می‌بایست قوانینی را به روز رسانی کند که اجازه مبارزه با گروه های تروریستی و دستگیری شبه‌نظامیانی چون القاعده و داعش در قاره‌های مختلف را می‌دهد.

تیلرسون و متیس با اینحال می‌گویند اگر کنگره تصمیم بگیرد که همچنان به مسیر خود ادامه دهد و یک قانون به روز شده را بنویسد، نمایندگان کنگره نباید توانمندی نظامی برای تعقیب تروریست‌ها در هر مکان از جهان را محدود کنند.

این دومقام آمریکایی اینگونه گفتند: «فروپاشی خلیفه باصطلاح داعش در عراق و سوریه به مفهوم آن است که داعش تلاش می کند تا وارد کشورهای جدید شود و پناهگاه امن پیدا کند. اختیارات قانونی ما برای دفع تهدید فراملیتی همچون داعش با مرزهای جغرافیایی قابل محدود شدن نیست در غیر اینصورت ممکن است داعش مجدداً خود را بازسازی کند و بار دیگر در فضاهای آسیب‌پذیر، کسب قدرت کند».

به گزارش فارس به نقل از واشنگتن پست، متیس به این کمیته اعلام کرد که محدودیت‌های زمانی می‌تواند عملیات‌های نظامی و رزمی را تضعیف کند.

متیس تأکید کرد:‌«ما نمی توانیم یک جدول زمانی محکم برای مبارزه با یک دشمنی به وجود آوریم که امیدوار است ما تمایلی نداریم تا زمانیکه لازم است، با آنها مبارزه کنیم».

گروهی از نمایندگان کنگره می‌گویند زمان آن رسیده است که قانون عملیات نظامی علیه تروریست‌ها را به گونه‌ای به روز رسانی کنند که با شرایط و تهدیدات کنونی هماهنگ باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها