دخالت قطر در خروج الهاشمی از عراق

دخالت قطر در خروج الهاشمی از عراق
شنبه 19 فروردين 1391 - 09:46

العالم، بغداد - سردبير روزنامه عراقي "السياسه" گفت: قطر در خروج طارق الهاشمي از اربيل به طور مستقيم دست داشته است.

"عادل المانع" روز شنبه در مصاحبه با شبكه العالم گفت: سخنان ديروز جلال طالباني ریيس جمهوري عراق نشان داد كه وي به طور آشكار از حمايت طارق الهاشمي معاون خود كه به دست داشتن در فعاليت هاي تروريستي درعراق متهم است دست برداشته.

عادل المانع با تاکید بر اینکه قطر در خارج كردن طارق الهاشمي از عراق چهره خبيث خود را نشان داده است، افزود: هواپيماي رياست جمهوري قطر در فروگاه اربيل فرود آمد و طارق الهاشمي را به قطر منتقل كرد كه اين قاچاق سياسي به شمار مي رود.

سردبير روزنامه عراقي السياسه، تاكيد كرد: وقتي عراق نشست سران عرب در بغداد را با موفقيت برگزار كرد، اين موفقيت نقش قطر را تضعيف كرد؛ اين مساله باعث شد كه قطر بازي كثيفی را آغاز كند و با مطرح كردن مساله طايفه اي به طور رسمي، براي شروع جنگ طايفه اي درعراق قدم بردارد.

المانع اظهار داشت: الهاشمي دست به خودکشی سیاسی زده است، از اين رو شاهد موضع حكيمانه برخي از نمايندگان سنی در مجلس عراق هستيم كه با اعلام مخالفتشان با سلطه قطر و الهاشمي بر سنی ها، تاكيد كرده اند كه سنی های عراق خود مي توانند راهي را در داخل عراق دمكراتيك جديد پيدا كنند و نياز به قیمومت كسي ندارند.

 

06/04-22:47



پربیننده ترین خبرها