موضع گیری خصمانه دوحه و ریاض درقبال عراق

موضع گیری خصمانه دوحه و ریاض درقبال عراق
شنبه 19 فروردين 1391 - 17:45

العالم،بغداد - نويسنده و تحليلگر سياسي عراقي گفت: استقبال همزمان قطر و عربستان از طارق الهاشمي معاون متهم و فراري رئيس جمهوري عراق، تعمدي و همزمان با موفقيت چشمگير عراق در برگزاري نشست سران عرب در بغداد صورت گرفته است.

"منهل المرشدي"روز شنبه در مصاحبه با شبكه العالم، گفت: موضع قطر و عربستان در استقبال از طارق الهاشمي، خصمانه است .. هدف از این موضع تضعيف جايگاه عراق و ضربه زدن به موفقيتي است كه اين كشور با برگزاري نشست سران عرب در بغداد كسب كرده است.

وی اظهار داشت: هدف  قطر و عربستان سعودي از این موضع گیری خصمانه، ضربه زدن به جايگاه و موقعيت عراق با هدف تاثيرگذاري بر موفقيت بغداد در نشست سران عرب در بغداد است.

المرشدی اظهار داشت: طارق الهاشمي در اقدامات خود دستپاچه شده است؛ زيرا از يك سو همچنان اصرار مي کند كه معاون رئيس جمهوري عراق است، و براين اساس رفتار مي كند و از سوي ديگر به كشورهايي پناه مي برد كه دشمني خود را با عراق اعلام كرده اند، و در نشست سران عرب در بغداد، حضوري كم رنگ داشتند.

وي همچنين به موضع آشكار دولت قطر و سعودي عليه روند سياسي درعراق اشاره كرد و افزود: بايد اين سوال را از طارق الهاشمي و حاميان وي پرسيد كه آيا وي درحال حاضر نماينده رئيس جمهوري عراق است .. يا اينكه به اتهام دست داشتن در فعاليت هاي تروريستي درعراق فراری است؟

04/04  - 11:56

 

 



پربیننده ترین خبرها