سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: با خروج از برجام نمی‌توان بر ایران فشار آورد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: با خروج از برجام نمی‌توان بر ایران فشار آورد
يکشنبه 14 آبان 1396 - 11:55

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه واشنگتن به دنبال اعمال فشار بیشتر به تهران برای تغییر توافق هسته‌ای است، گفت: اما اگر به صورت یک جانبه از این توافق خارج شویم، ابزار ما کارساز نخواهد بود.

العالم- ایران/ سیاسی

مایکل آنتون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی نیوز ضمن تکرار مواضع دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران اظهار کرد: ما می خواهیم که حکومت ایران تحت فشار باشد و ما خواستار اهرم فشار قوی‌تر بر کنگره و اروپایی‌ها برای رفع کاستی‌های توافق هسته‌ای هستیم. اگر ما به صورت یک جانبه از توافق خارج شویم، این ابزار فشار دیگر کارساز نیست.

وی ادامه داد: ما احتمال تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران در آینده را رد نکرده‌ایم و ممکن است این اتفاق هر زمانی رخ بدهد.

به گزارش ان‌بی سی نیوز، مقامات آمریکا اخیرا گفته بودند که قصد دارند سپاه پاسداران را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کنند اما واشنگتن از این اقدام عقب نشینی کرد و مدعی شد که این سازمان حامی تروریسم است.

منتقدان ترامپ می گویند که وی در حال بی‌ثبات کردن جهان، تضعیف نفوذ آمریکا، لطمه زدن به اعتبار آمریکا در جامعه بین‌الملل و سردرگم کردن متحدان و حتی دشمنان این کشور به گونه‌ای است که منافع آمریکا را در دهه‌های آینده به خطر خواهد انداخت.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها