چشم عربستان به دنبال 800 میلیارد دلار از دارایی بازداشتی‌ها!

چشم عربستان به دنبال 800 میلیارد دلار از دارایی بازداشتی‌ها!
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 18:08

به دنبال بازداشت دست‌کم ۱۱ شاهزاده سعودی و ۳۸ وزیر سابق در عربستان در راستای پاکسازی ضد فساد ممکن است ریاض ۸۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های آنها را هم توقیف کند.

العالم _ عربستان سعودی

به نوشته روزنامه دیلی میل، تاکنون دست‌کم ۱۱ شاهزاده و ۳۸ وزیر سابق دولت به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بازداشت شده‌اند و گمان می‌رود تعداد بیشتری از مقام‌ها هم در لیست هدف جای داشته باشند.    

در این رابطه مشاهده کنید؛ شاهزاده سعودی، آل سعود را در یک شبکه آلمانی رسوا کرد! + فیلم 

تمام حساب‌های بانکی بازداشت‌شدگان در راستای مبارزه با فساد مسدود شده است و دارایی‌ها و املاک آنها با خطر توقیف از سوی دولت روبروست. وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داد، مقام‌های دولتی دارایی‌های خالص افراد بازداشتی را هنگفت برآورد می‌کنند اما آل سعود به دارایی و ثروت حدود ۸۰۰ میلیارد دلاری آنها چشم دارند.   

گمان می‌رود شمار بازداشتی‌ها اکنون به بیش از ۶۰ تن رسیده باشد اما دولت سعودی به دنبال بازداشت‌های سرشناس بیشتری است. شاهزاده ولید بن طلال، یکی از شاهزاده‌های متمول بازداشتی است که در جهان فردی شناخته شده و صاحب هتل لوکس سِوُی در شهر وست‌مینستر در مرکز لندن است. او همچنین صاحب آسمان‌خراش ۹۹ طبقه "کینگدام تاور" در ریاض است که یک هتل چهار فصل، آپارتمان‌های لوکس و مرکز خرید دارد.‌

وزارت اطلاع‌رسانی آل سعود تاکید دارد که دولت ریاض هرگونه اموال و دارایی مرتبط با فساد را مصادره می‌کند و این بدین معناست که هتل سوی لندن ممکن است به ملک دولت عربستان تبدیل شود.

ایسنا

 

پربیننده ترین خبرها