ویدیو/ابهامات مصاحبه تلویزیونی حریری/مرد مرموز در اتاق مصاحبه/ چهره متاثر و بغض نخست وزیر

دوشنبه 22 آبان 1396 - 20:16

سعد حریری، نخست‎‏وزیر مستعفی لبنان، یک هفته پس از اعلام کناره گیری از مقامش ، یکشنبه شب گفت‎وگویی تلویزیونی با شبکه لبنانی المستقبل که به صورت پرسش و پاسخ انجام شد و در واقع نخستین مصاحبه تلویزیونی وی پس از اعلام استعفایش به شمار می‎آید، شرکت کرد، مصاحبه ای که قرار بود ابهام زدایی کند ولی ابهامات تازه ای را به وجود آورد.

العالم ـ لبنان

کناره گیری حریری از مقام خود که روز شنبه 13 آبان ماه (چهارم نوامبر) اعلام شد، بحران سیاسی جدیدی را در لبنان پدید آورد. علاوه بر این اخباری نیز مبنی بر احتمال حصر نخست وزیر لبنان در عربستان دست به دست شد.

هر چند سعد حریری پس از اعلام استعفای خویش با چند تَن از سفیران کشورهای خارجی در ریاض ملاقات کرد اما با این وجود از ابهاماتی که پیرامون استعفای او و سرنوشتش پس از آن مطرح شده، کاسته نشده است.

مصاحبه یکشنبه شب حریری هر چند به طور مستقیم از شبکه «المستقبل»، شبکه نزدیک به حزب «تیار المستقبل» لبنان، که حریری رهبری آن را برعهده دارد، پخش شد، اما نتوانست ابهامات را کاهش دهد بلکه پرسش های جدیدی نیز به وجود آورد.

مرد مرموز در انتهای اتاق مصاحبه

در بخشی از مصاحبه نخست وزیر لبنان نگاه سعد حریری به انتهای اتاق دوخته می شود. دوربین تلویزیونی مردی را در گوشه اتاق و پشت سر مصاحبه کننده نشان می دهد. این مرد به نظر می رسد کاغذی لوله شده در دست دارد اما چهره او در تصویر تلویزیونی مشخص نیست.

سعد حریری به نظر می رسد در این لحظات با خشم و غضب به این مرد که در اتاق مصاحبه حضور پیدا کرده است، می نگرد.

به گزارش یورو نیوز، در شبکه اجتماعی توئیتر گروهی از شهروندان لبنانی به گمانه‌زنی‌هایی در مورد علت حضور این فرد در اتاق محل مصاحبه پرداختند. بسیاری از آنها گمان برده اند که این مرد حامل پیامی برای سعد حریری بوده است.

در فضای ابهام آلود ماجرای استعفا، اقامت اجباری و مصاحبه سعد حریری در ریاض، وی پس از توقف مصاحبه و شروع مجدد آن توضیح می دهد که این مرد یکی از کارکنان او بوده و قصد داشته است او را در جریان آخرین تحولات لبنان قرار دهد.

چهره متاثر حریری

حریری در مصاحبه یکشنبه شب غمگین و خسته به نظر می رسید. در قسمتی از مصاحبه به نظر می رسد او تلاش می کند جلوی گریستن خود را بگیرد. او بارها از لیوان خود آب نوشید و درخواست لیوان دیگری نیز کرد. در نهایت مصاحبه کننده لیوان آب خود را به سعد حریری تعارف کرد. او در پایان مصاحبه یک ساعته نیز خواستار پایان گفتگو شد و اظهار داشت: «شما من را خسته کردید.»

او بارها در این مصاحبه تاکید کرد که آماده است جان خود را برای لبنان فدا کند.

پس از این مصاحبه یکی از هشتگ های استفاده شده در توئیتر در مورد این مصاحبه هشتگ «زیر فشار» (UnderPressure) بود.

تلاش برای اثبات پخش زنده مصاحبه

شبکه تلویزیونی «المستقبل» از بینندگان خود خواسته بود که در طول مصاحبه با سعد حریری با استفاده از یک هشتگ خاص پرسشهایی خود را از وی مطرح کنند.

خبرنگار این شبکه نیز تلاش زیادی برای اثبات پخش زنده این مصاحبه به خرج داد. او در ابتدای مصاحبه زمان را اعلام کرد و از آخرین تحولات در لبنان از جمله اعتراضات در این کشور سخن گفت.

او همچنین بیانیه وزارت خارجه انگلیس را پس از انتشار آن قرائت کرد. پس از وقوع زلزله در ایران و عراق نیز او به این خبر اشاره کرد.

پربیننده ترین خبرها