یمن به نقطه صفر باز می گردد

یمن به نقطه صفر باز می گردد
جمعه 25 فروردين 1391 - 14:59

العالم، قاهره - عضو ارشد جبهه نجات انقلاب يمن، تلاش برخي گروه هاي سياسي حاضر در عرصه قدرت براي پيروي از سياستهاي رژيم گذشته و انحصار قدرت را به منظور بازگشت اين کشور به نقطه صفر دانست.

"علي الديلمي" روز جمعه به شبكه العالم، گفت: علي عبدالله صالح همچنان ايفاگر نقشی خطرناك عليه روند تغيير و اصلاح در كشور است و مشخص نيست که چرا با وجود آنكه گروه هاي سياسي از شيوه هاي رژيم پيشين اطلاع دارند، باز هم در اين خصوص با احتياط رفتار نمي كنند.

به گفته اين عضو ارشد جبهه نجات انقلاب يمن، برخي از گروههاي سياسي درصدد تكرار رفتارهای رژيم صالح، بلوكه كردن قدرت و دورساختن ديگر گروه ها از صحنه سياسي براي تامين منافع شخصي خود هستند.

الديلمي خاطرنشان کرد: اگر گفتگوي ملي و فراگير با مشاركت همه گروه ها در كشور وجود نداشته باشد، مشكلاتي شبيه به مشكلات دوره علي عبدالله صالح دیکتاتور یمن كه به وقوع انقلاب منجر شد، در كشور رخ مي دهد و ديكتاتوري ديگري را براي يمن رقم مي زند.

عضو ارشد جبهه نجات انقلاب يمن هشدار داد: جامعه يمن در حال رسيدن به نقطه صفر و خروج از دور گفت وگوي ملی است؛ ارتش نيازمند تغييرات واقعي است و تغييرات در بدنه ارتش بايد از طريق گفت و گويي فراگير و با توجه به منافع عالي كشور صورت گيرد.

علي الديلمي درباره ناامني و عمليات گروههاي مسلح در جنوب اين كشور گفت: ديگر نبايد درباره القاعده از واژه گروه فرضي استفاده كرد كه وجود خارجي ندارد؛ حوادث خطرناكي رخ داده است و شماري از سربازان از سوي اين سازمان تروریستی ربوده و به گروگان گرفته شده اند.

وی افزود: جنايتهايي كه اين گروه در منطفه ابين و ديگر مناطق عليه شهروندان يمن مرتكب شده اند با سكوت مواجه شده است و برخي مي گويند كه اين گروه وابسته به رژيم علي عبداعبدالله صالح است، اما سوال اين است كه چرا  دولت جديد اقدامي عليه اين گروه نمي كند؟

 

04/13-16:55

پربیننده ترین خبرها