الجبیر:الحریری هرزمان که بخواهد می‌تواند عربستان را ترک کند / لودریان: برنامه موشکی ایران موجب نگرانیست

الجبیر:الحریری هرزمان که بخواهد می‌تواند عربستان را ترک کند / لودریان: برنامه موشکی ایران موجب نگرانیست
پنج‌شنبه 25 آبان 1396 - 14:36

وزیر خارجه فرانسه و وزیر خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک به موضوع موشک‌های ایران پرداختند؛ در ادامه، وزیر خارجه عربستان بار دیگر حملات لفظی خود علیه حزب‌الله را تکرار کرد

العالم - عربستان سعودی

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که چهارشنبه (دیروز) به عربستان سفر کرده با «عادل الجبیر» وزیر خارجه این کشور کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کرد. 

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، الجبیر  بار دیگر مدعی شد موشک شلیک شده به فرودگاه ملک‌خالد ریاض توسط ایران به ارتش یمن داده شده و سپس از مواضع فرانسه در این خصوص قدردانی کرد.

عادل الجبیر مدعی شد سعد الحریری به اراده خودش در عر بستان است و هر زمانی بخواهد می‌تواند به کشورش برگردد.

وی ادعا کرد اینکه می‌گویند الحریری در عربستان بازداشت شده، صحیح نیست و او به همان اندازه که لبنانی‌ است، عربستانی نیز هست. 

عادل الجبیر در پرداخت به موضوع سوریه گفت: کنفرانس معارضان سوریه چهارشنبه هفته آینده (1 آذر) در ریاض برگزار می‌شود.

الجبیر بار دیگر اتهام‌زنی‌های خود به حزب‌الله را آغاز کرد و گفت: اساس بحران در لبنان «حزب‌الله» است که نظام این کشور را در ربوده و در روند سیاسی این کشور سنگ‌اندازی می‌کند؛ حزب‌الله، ابزار ایران است. 

الجبیر مدعی شد: حزب‌الله ثبات تمام منطقه را تهدید می‌کند ، به دنبال ایجاد ابزارهایی برای تعامل با حزب‌الله هستیم و گام‌های عملی برای این موضوع وجود دارد. اگر لبنان بتواند نقش حزب‌الله را محدود کند، خوب است اما اگر نتواند این کار را انجام دهد وضعیت در لبنان خطرناک‌تر می‌شود.

لودریان نیز اعلام کرد: برنامه موشک‌های بالستیک ایران و مداخلات منطقه‌ای تهران موجب نگرانی ماست.

لودریان در ادامه گفت تمام تلاش پاریس بر حفظ حاکمیت لبنان متمرکز است؛ الحریری به فرانسه دعوت شده و هر زمانی بخواهد می‌تواند عازم پاریس شود. 

وزیر خارجه فرانسه در ادامه به سوریه پرداخت و ابراز امیدواری کرد معارضان سوری بتوانند موضعی مشترک اتخاذ کنند؛ وی در ادامه بر وحدت سوریه و عدم تجزیه آن تأکید کرد. 

پربیننده ترین خبرها