اهداف سودان جنوبي از حمله به شهر هجليج

اهداف سودان جنوبي از حمله به شهر هجليج
يکشنبه 27 فروردين 1391 - 13:13

خارطوم (العالم) ـ عضو دفتر سياسي حزب حاكم "كنگره ملي سودان" تاكيد كرد: دولت سودان جنوبي طرحي براي تسلط بر شهر نفت خيز هجليج و استفاده از اين فرصت براي چانه زني درباره منطقه نفت خيز ابيه دارد.

"محمد حسب الرسول" يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم گفت: محكوميت حمله سودان جنوبي به منطقه هجليج، از سوي شوراي امنيت سازمان ملل متحد فقط به منزله بيانيه رياستي است كه در آن از متجاوز خواسته است تا از تجاوز خود دست بردارد.

الرسول اظهار داشت: يكي از اهداف سودان جنوبي در زمينه تسلط بر منطقه هجليج، چانه زني بر سر آن در برابر منطقه نفت خيز مورد مناقشه ابيه است.
 
وی افزود: هدف اول سودان جنوبي از اجراي اين طرح، اعمال فشار بر سودان به منظور ضعيف كردن اين كشور و تسلط آن بر مناطقي از سودان است.

عضو دفتر سياسي حزب حاكم "كنگره ملي سودان" خاطرنشان كرد: هدف ديگر سودان جنوبي ايجاد وضعيت سياسي جديد است تا جنبش مردمي حاكم در سودان جنوبي، بتواند اراضي جديدي از سودان را اشغال كرده و تغييراتي در جغرافياي سياسي كشور سودان به وجود بياورد.

وي از شوراي امنيت خواست، اقدام سودان جنوبي و جنبش مردمي حاكم بر آن را محكوم و نيز تدابيري اتخاذ كند كه ضامن برقراري امنيت و ثبات در منطقه و مانع تجاوزهاي مجدد جنبش مردمي شود.

الرسول گفت: اين اولين بار نيست كه به هيجليج حمله شده و اين منطقه و ديگر مناطق بارها مورد تجاوز و حمله قرار گرفته است.

وي با رد مداخله خارجي به جاي كمك به حل بحران افزود: سودان اجازه نخواهد داد نيروهاي سازمان ملل متحد يا ديگران در امور داخلي آن مداخله كنند زيرا ارتش و مردم سودان توانايي حفظ كشور و برقراري امنيت در همه مناطق كشور را دارند.
AM - 14 - 18:25


دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها