عبدالله صالح در پس پرده بحران جنوب یمن

عبدالله صالح در پس پرده بحران جنوب یمن
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 13:10

عضو فرماندهي شوراي ملي يمن، هرگونه اقدام براي برچيدن تحصن مردم انقلابي در ميادين "التغيير" را به معناي خودکشي ناگهاني دانست و تأکيد کرد: مديران دستگاه هاي امنيتي و باقيمانده هاي رژيم مخلوع عبدالله صالح، در ناآرامي ها و حوادث استانهاي جنوبي يمن دست دارند.

"صلاح باتیس" عصر دوشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: نابسامانی های امنیتی در استانهای جنوبی یمن مسائلی ساختگی است که از سوی مدیران دستگاه های امنیتی و باقیمانده های رژیم مخلوع حسنی مبارک هدایت می شود.

باتیس تأکید کرد: هیچکس حق تصمیم گیری برای لغو تحصن مردم انقلابی در میادین و توقف انقلاب را ندارد، و تصمیم گیری درباره این موضوع فقط برعهده جوانان و نهادها و جریانهای انقلابی است که از همان روز اول قسم خورده اند تا تحقق کامل اهدافشان میادین را ترک نخواهند کرد.

باتیس با اشاره به بازگشت مردم مصر به میدان التحریر پس از آنکه احساس کردند عده ای درحال دور زدن انقلابشان هستند، خاطرنشان کرد: مردم تا تحقق کامل اهدافشان از میادین خارج نخواهند شد.

باتیس گفت: مردم نمی خواهند که احزاب سیاسی، دولت موسوم به وفاق ملی و رییس آن عبدربه منصور هادی درخصوص تحصن آنها در میادین دخالت کنند، بلکه آنها باید برای آینده و ساخت کشوری جدید تلاش کنند.

باتیس اظهار داشت: دولت باید به سوی باقیمانده های رژیم عبدالله صالح که همچنان قدرت را در استانها و مناطق مختلف کشور در دست دارند، حرکت کند.

 

SM-15-15:48

 



پربیننده ترین خبرها