حمایت ژاپن و کره جنوبی از اقدام اخیر آمریکا علیه کره شمالی

حمایت ژاپن و کره جنوبی از اقدام اخیر آمریکا علیه کره شمالی
سه شنبه 30 آبان 1396 - 10:11

ژاپن و کره جنوبی از تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در بازگرداندن نام کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم استقبال کردند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، کره جنوبی و ژاپن ضمن استقبال از اقدام اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در بازگرداندن کره شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم، تاکید کردند: این اقدام می تواند فشارها بر پیونگ یانگ برای خلع سلاح شبه جزیره کره را افزایش دهد.

این تصمیم به آمریکا اجازه خواهد داد تا تحریم های بیشتری را علیه کره شمالی وضع کند. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن امروز سه شنبه در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: من از این تصمیم استقبال و حمایت می کنم چرا که فشار بر کره شمالی را افزایش خواهد داد.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرده است که انتظار دارد قرار دادن نام کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم موجب خلع سلاح مسالمت آمیز پیونگ یانگ شود.

وزارت خارجه کره جنوبی افزود: به همراه آمریکا به دنبال آن هستیم تا کره شمالی را به پای میز مذاکره بکشانیم.

این اقدام ترامپ یک هفته پس از بازگشت از سفر 12 روزه به کشورهای آسیایی انجام شده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست اعضای کابینه، در این‌باره اظهار داشت، کره‌شمالی علاوه بر این‌که جهان را با تسلیحات هسته‌ای تهدید می‌کند، بلکه این کشور بارها از تروریسم بین‌المللی از جمله ترور افراد در کشورهای خارجی حمایت کرده است.

ترامپ تصریح کرد که این اقدام، مقدمه اعمال تحریم‌های جدید و بسیار بزرگ علیه کره‌شمالی است که سه‌شنبه( امروز) اعلام می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت که چنین اقداماتی باید خیلی وقت پیش علیه کره‌شمالی انجام می‌شد.

پیونگ‌یانگ در سال 2008 از این فهرست خارج شده بود. این در شرایطی است که ملکلم ترنبال نخست وزیر استرالیا نیز از این تصمیم ترامپ حمایت کرد و گفت: این اقدام مطابق با تلاش های بین المللی است.

کره شمالی در سال 1987 میلادی به خاطر بمبگذاری در هواپیمای مسافربری کره جنوبی در فهرست کشورهای حامی تروریسم از سوی آمریکا قرار گرفت. در آن حادثه 115 نفر کشته شدند. ولی در سال 2008 میلادی دولت جورج دبلیو بوش نام کره شمالی را از این فهرست خارج کرد تا مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با پیونگ یانگ آغاز شود.

تسنیم 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها