آمریکا: اعزام فرستاده ویژه به عراق ضرورت ندارد

آمریکا: اعزام فرستاده ویژه به عراق ضرورت ندارد
چهارشنبه 1 آذر 1396 - 05:55

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ضرورتی برای تعیین فرستاده ویژه برای میانجیگری بین بغداد و اربیل نمی بینیم.

العالم - عراق

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، هدر نائورت در پاسخ به این پرسش که «مقامات منطقه کردستان عراق از آمریکا خواسته اند که یک مقام ویژه برای میانجیگری بین بغداد و اربیل تعیین کند. پاسخ شما به این درخواست چه بوده است؟» گفت: قطعا ما مطالبی درباره این پیشنهاد شنیده ایم. معتقدیم که در وضعیت کنونی می توان بر روی این موضوع کار کرد. معتقدیم که می توان بر روی این موضوع به عنوان یک موضوع داخلی در عراق برای میانجیگری بین بغداد و اربیل کار کرد. تصور نمی کنیم که در حال حاضر نیازی به انتصاب یک فرستاده ویژه از طرف آمریکا برای میانجیگری در این رابطه نیاز باشد.

نائورت افزود: ما روابط نزدیکی با کردها و همچنین دولت مرکزی عراق داریم. ما همچنان تلاش خواهیم کرد که مذاکره بین دو طرف را تسهیل کنیم. احساس نمی کنیم که نیازی به تعیین فرستاده ای از طرف آمریکا برای میانجیگری بین بغداد و اربیل باشد.

وی ادامه داد: ما رایزنی های زیادی برای تسهیل توافق بین اربیل و بغداد انجام داده ایم. آقای مک گورگ هفته گذشته در آنجا حضور داشت. او در اربیل و بغداد هم با بارزانی و هم با نخست وزیر عبادی دیدار کرد. وزیر خارجه هم تماس هایی تلفنی هم با بارزانی و هم با عبادی در پایان هفته داشت. ما تلاش زیادی کرده ایم تا شرایط در عراق بهتر شود. ما از دو طرف می خواهیم که بر سر میز مذاکره حاضر شوند. ما به تلاش های خود برای بازگشایی فرودگاههای منطقه کردستان عراق ادامه می دهیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها