نويسنده و تحليلگر سياسي لبنانی هشدار داد:

سناریوی سودان برای سوریه

سناریوی سودان برای سوریه
پنج‌شنبه 31 فروردين 1391 - 07:02

يک نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني، هدف دشمنان غربي و عربي سوريه را اجراي سناريوهاي مشابه سودان و جنگ داخلي لبنان در اين کشور، دانست.

"ميخائيل عوض" روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: ائتلاف غربي - عربي ضد سوريه تلاش مي كند كه سوريه را به ميداني براي اجراي نقشه هاي خود تبديل كند و همان كاري را كه در سودان،جنگ داخلي لبنان و برخي كشورهاي ديگر  انجام دادند، در سوريه نيز انجام دهد.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی،افزود : اما روسيه، چين و دیگر  قدرت هاي نوظهور  به جهاني جديد مي انديشند و درخواست بان كي مون مانعي بزرگ در مسير اين قدرت ها و سوريه تلقي نمي شود.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل درخواست مجهز شدن ناظران این سازمان در سوریه به بالگرد برای نظارت بر آتش بس را داده است.

میخائیل عوض گفت: اگر بان كي مون و ديگر طرف ها با پرواز بالگردهای ساخت روسيه و تحت نظر دولت دمشق بر فراز خاك سوريه براي نقل و انتقال ناظران موافقت نكنند، هيچ بالگردی بر فراز سوريه به پرواز درنخواهد آمد .

نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی،گفت: موفقيت طرح عنان مانند ديگر طرح ها منوط به تحولات ميداني سوريه است، تحولاتي كه با توجه به اختلافات و درگيري هاي داخلي معارضان هم اكنون به نفع نظام سوريه است.

عوض وقوع جنگ داخلي و تجزيه سوريه را غيرممكن دانست و گفت: موفقيت چشمگير نظام سوريه در مهار بحران مانع وقوع جنگ داخلي و تجزيه كشور مي شود .

04/18-18:40

 

 

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها