جنجالهای انتخاباتی در فرانسه در چارچوب اسلام هراسی

جنجالهای انتخاباتی در فرانسه در چارچوب اسلام هراسی
پنج‌شنبه 31 فروردين 1391 - 17:30

طرح موضوع هاي مختلف در باره مسلمانان از جانب نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري در فرانسه در چارچوب اسلام هراسي موجب ناراحتي مسلمانان اين کشور شده است.

"به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم نيكولا ساركوزي" رييس جمهور فرانسه با اتخاذ مواضع تند تبليغاتي ضد افرادي كه آن ها را اسلام گرايان تندرو نامید، زمينه ساز جنجالی جدید در رسانه ها و مطبوعات فرانسوي شد.

در اين ميان موضوع هایی مانند مهاجرت و اسلام بيش از پيش مطمح نظر رسانه ها بود.

درهمین حال خانم "مارين لوپن" نامزد حزب تندرو محافظه كار فرانسه در گفت و گو با شبكه خبري العالم،اظهار داشت: مساله اي كه درباره گوشت حلال مطرح شده است با موضوع مبارزه با شكنجه حيوانات و امنيت غذايي و احترام به لائيسم مرتبط است.

،  لوپن، از حزب راست افراطی و رقیب انتخاباتی نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه، مدعی شده است که تمام گوشت‌های مورد استفاده مردم فرانسه از طریق ذبح اسلامی تولید می‌شود و متعهد شده تا شکایتی در این مورد تنظیم کند!

ناظران طرح اینگونه مسائل را بازي محافظه كاران و تندروهاي حكومت فرانسه در اردوگاه محافظه كاران مي دانند.

سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه رقیب انتخاباتی خود از حزب راست افراطی را به دلیل "مجادله ساختگی" در مورد اینکه تمام گوشت‌های مورد استفاده در این کشور از راه اسلامی ذبح می‌شوند، مورد انتقاد قرار داده است

در کمپین روز سه‌شنبه در منطقه رونژی، سارکوزی، لوپن را به نادرست بودن ادعایش و مجادله‌ای ساختگی متهم کرد و گفت: هیچ مورد مناقشه و بحث و مذاکره‌ای وجود ندارد. هر ساله ما ‌٢٠٠ هزار تن گوشت در پاریس مصرف می‌کنیم که ‌٥/٢ درصد آن "حلال" است.

منطقه رونژی محل اصلی فروش و تامین گوشت کلان شهر پاریس محسوب می‌شود.

لوپن که حزبش بیم افزایش تاثیرگذاری مسلمانان را دارد، اخیرا مستندی تلویزیونی را تولید کرد که در آن مدعی شد تمامی کشتارگاه‌ها در پاریس از روش ذبح اسلامی استفاده می‌کنند!

رقیب انتخاباتی سارکوزی روز شنبه اعلام کرده بود تمامی گوشت‌هایی که در منطقه "ایل دو فرانس" تقسیم می‌شوند، با ذبح اسلامی تهیه شده‌اند.

لوپن در ادعای خود اعلام کرده بود که بسیاری از مردم فرانسه از آنچه که می‌خرند اطلاعی ندارند. ذبح اسلامی حیوانات باعث زجر آن‌ها می‌شود اما کشتن آن‌ها با توجه به استانداردهای اروپایی دو مزیت دارد که از آن میان می‌توان به کاهش زجر کشیدن حیوانان اشاره کرد!

این در حالی است که مسئولان و تولید کنندگان گوشت فرانسه ادعای لوپن را رد کردند.

" المعطي قبال " كارشناس امور فرانسه طرح اینگونه موضوع ها را در چارچوب اسلام هراسی ارزیابی کرده و در اين خصوص به شبكه خبري العالم گفت : بر اساس مطالعاتي كه به صدور گزارش موسسه نظارت بر اسلام هراسي در فرانسه منجر شد، اسلام هراسي در فرانسه 50 درصد رشد داشته است. "

ساركوزي وعده داده بود هر كس بر روي پايگاه هاي اينترنتي تشويق به تنفر كند بازداشت خواهد شد؛ وی در اين مجال از برگ برنده "محمد مراح " شهروند جزايري الاصلي كه بدون محاكمه توسط پليس فرانسه كشته شد استفاده كرد و همين مساله نقشي محوري در افزايش محبوبيت ساركوزي ايفا كرد؛ در اين ميان پليس فرانسه براي اجراي هشدار ساركوزي شماري از شهروندان را كه ساركوزي آن ها را اسلام گرايان تندرو ناميده بود ، بازداشت كرد.

19/04-15:50

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها