تأثیر گفتگوی پوتین و اسد بر نشست سوچی

تأثیر گفتگوی پوتین و اسد بر نشست سوچی
يکشنبه 5 آذر 1396 - 20:09

سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه هنوز کارهای زیادی برای حل بحران سوریه باقی مانده، گفت مذاکرات پوتین و اسد تأثیری چشم‌گیر بر نشست «سوچی» داشت.

العالم - آسیا

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه می‌گوید مذاکرات اخیر روسای جمهور این کشور و سوریه تأثیر مثبتی بر نشست سران روسیه، ایران و ترکیه در مورد بحران سوریه داشته است.

روسای‌جمهور روسیه، ایران و ترکیه هفته گذشته با هدف تسهیل یافتن راهکاری سیاسی برای بحران سوریه، در شهر «سوچی» روسیه دیدار کردند. این نشست یک روز پس از آن برگزار شد که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در سفری از پیش اعلام‌نشده به روسیه، با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور گفت‌وگو کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «روسیا ۱» در مورد بحران سوریه گفت: «رئیس‌جمهور پوتین ماراتنی دیپلماتیک [در مورد سوریه] آغاز کرده است. قطعا این مسیر به نحوی ادامه خواهد یافت. هنوز کارهای بسیاری باقی مانده که باید انجام شود.»

وی در مورد نشست سوچی گفت که سفر اخیر اسد به روسیه «تأثیر چشم‌گیری» بر گفت‌وگوهای سه‌جانبه تهران، مسکو و آنکارا داشته است.

بر اساس توافقی که در سوچی به دست آمد، قرار است این شهر به زودی میزبان نشستی با نام «کنگره ملی سوریه» باشد. هدف از این نشست که با حضور اقوام و گروه‌های مختلف سوری برگزار می‌شود، تدوین قانون اساسی جدید و هموار کردن مسیر برای برگزاری انتخابات در سوریه اعلام شده است.

پربیننده ترین خبرها