پنتاگون تعداد نیروهای خود را در سوریه اعلام کرد

پنتاگون تعداد نیروهای خود را در سوریه اعلام کرد
سه شنبه 7 آذر 1396 - 11:44

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه به ۱۷۲۰ تن می‌رسد.

العالم - آمریکا

به گزارش  روسیا الیوم، پنتاگون تاکید کرد که تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه به ۱۷۲۰ تن می‌رسد؛ این در حالی است که یک مقام آمریکایی در گذشته اعلام کرده بود که فقط ۵۰۰ نظامی آمریکایی در سوریه حضور دارند.

پنتاگون در گزارش جدیدی اعلام کرد که تعداد نیروهای آمریکایی در عراق به ۸۸۹۲ نظامی می‌رسد و تعداد نیروها در افغانستان ۱۵۲۹۸ نظامی است.

مسئولان آمریکایی هفته گذشته اعلام کردند که تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه به ۲۰۰۰ تن می‌رسد که بیشتر آنها از نیروهای ویژه هستند.

روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه گذشته گزارش داد که ایالات متحده برای حفظ حضور نظامی خود در شمال سوریه حتی پس از شکست داعش برنامه ریزی می‌کند.

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به نیروهای کرد سوریه گزارش داده‌اند که حدود چهار هزار نظامی وابسته به نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا در شمال سوریه حضور دارند.

به نقل از اینترفاکس، منابعی در نیروهای مخالف کرد "سوریه دموکراتیک" اعلام کردند که سربازان و مستشاران نظامی آمریکا در پایگاه‌هایی مستقر هستند که این پایگاه ها در اراضی تحت تصرف نیروهای کرد و نیروهای دیگر در شمال سوریه قرار دارد.

منابع گفتند، نظامیانی نیز از کشورهای دیگر همچون آلمان، انگلیس و فرانسه در مناطق مذکور حضور دارند که وظیفه آنها آموزش نیروهای سوریه دموکراتیک برای مقابله با داعش است.

طبق اطلاعات اخیر؛ ائتلاف تحت امر آمریکا ، ۱۰ پایگاه نظامی - هوایی را از آغاز عملیات خود در سال ۲۰۱۴ ایجاد کرده و پایگاه‌های نظامی دیگری را نیز در مناطق مختلفی در شمال غرب سوریه راه انداخته است.

ایسنا 

پربیننده ترین خبرها