یونیسف: بیش از دو میلیون نفر در لیبی با کم آبی مواجه هستند

یونیسف: بیش از دو میلیون نفر در لیبی با کم آبی مواجه هستند
يکشنبه 12 آذر 1396 - 16:12

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) امروز یکشنبه اعلام کرد بیش از دو میلیون نفر ازمردم لیبی و از جمله 600هزار کودک در طرابلس و شهرهای ساحلی در شمال غرب لیبی با مشکل کم آبی و عدم دسترسی به آب سالم مواجه هستند.

العالم - لیبی

«عبدالرحمن غندور» نماینده ویژه یونیسف در لیبی گفت: لوله های آبی که به ایستگاه «الشویرف» در 370 کیلومتری جنوب طرابلس آب می رساند، از حدود یک هفته پیش آسیب دیده است و آب از طریق این لوله ها منتقل نمی شود .

وی افزود: روزانه یک میلیون و 150هزار لیتر آب از طریق این لوله ها به شمال غرب لیبی منتقل می شد اما اکنون این امر متوقف شده است.

غندور تصریح کرد که بیش از دو میلیون نفر و از جمله 600هزار کودک در پایتخت و همچنین شهرهای ساحلی در شمال و شمال غرب لیبی از مشکل نبود آب اشامیدنی سالم رنج می برند و این دومین بار طی یک ماه است که آن ها به دلیل نبود آب سالم ،ناچارند از آب های آلوده یا ناسالم استفاده کنند و در نتیجه احتمال گسترش بیماری های واگیردار افزایش می یابد و درد و رنج کودکان لیبی که در شرایط بسیاری بدی زندگی می کنند ، افزایش می یابد.

این مقام بین المللی تصریح کرد که دسترسی به آب از جمله حقوق اولیه همه انسان ها است .

یونیسف از همه طرف های درگیری در لیبی خواسته است از هدف قرار دادن تاسیسات آبی و زیرساخت های شهرها و روستاها خودداری کنند.

پیرامون تحولات لیبی بیشتر بدانید

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.

این کشور اکنون دو دولت موازی دارد: دولت وفاق ملی به ریاست فائز سراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی بوده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال حفتر فرمانده ارتش لیبی حمایت می کند.

پارلمان لیبی از دولت موازی دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.

پربیننده ترین خبرها