یک فعال فلسطینی:

قضیه فلسطین در شورای امنیت مطرح شود

قضیه فلسطین در شورای امنیت مطرح شود
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1391 - 10:23

العالم،رام الله - مسئول هماهنگي ستاد مردمي مبارزه با ديوار حائل و شهرك سازي با تأكيد بر اينکه اصرار رژيم صهيونيستي براي تداوم شهرک سازي باعث شده تا نياز به بازنگري در تمامي توافقنامه ها با اين رژيم احساس شود، خواستار بررسي قضيه فلسطين در شوراي امنيت سازمان ملل شد.

"جمال جمعه" روز چهارشنبه به شبكه خبري العالم، گفت: رژيم صهيونيستي به تغيير واقعيت های كرانه باختري ادامه مي دهد و اين امر از سال 2002 با كشيدن ديوار حائل با هدف محاصره فلسطيني ها و مصادره حدود 60 درصد از اراضي اين منطقه آغاز شده است.

مسئول هماهنگی ستاد مردمي مبارزه با ديوار حائل و شهرك سازي، افزود: نتيجه عملي شهرك سازي، باقي ماندن بخش هاي جزيره مانند و جدا از هم در داخل كرانه باختري براي فلسطيني ها است كه به وسيله ديوار حائل و شهرك هاي صهيونيستي از ساير مناطق جدا شده اند؛ از سوي ديگر اشغالگران شبكه اي از راههاي جداسازي نژادي را در كرانه باختري تأسيس كرده اند كه 48 تونل آن را از راههاي فلسطيني ها جدا مي كند.

جمعه تاکید کرد : با این شرایط هيچ زمينه اي براي سخن گفتن از مذاكرات يا كشور مستقل فلسطيني يا حتي وجود فلسطيني ها در داخل اين بخش هاي مجزا در كرانه باختري باقي نمي ماند.

جمال جمعه افزود: فلسطيني ها بايد در زمينه آنچه از آن به عنوان روند مذاكرات سازش ياد مي شود و برگزار كنندگان آن، اعم از كميته چهارجانبه، اتحاديه اروپا يا آمريكا، يك تصميم راهبردی اتخاذ كنند.

مسئول هماهنگی ستاد مردمي مبارزه با ديوار حائل و شهرك سازي، افزود: ما امروزه در مرحله بسيار حساسي به سر مي بريم؛ زيرا زميني را كه در آن زندگي مي كنيم به اشغال درمي آورند و ما در انتظار به سر مي بریم و در زمينه رويارويي با اين توطئه هاي اشغالگران هيچ اقدامي صورت نمي گيرد.

اين فعال فلسطینی اظهار داشت: در اينجا بايد پرسيد كه اين اقدامات تا كي ادامه خواهد داشت؟ ما خواستار اتخاذ يك تصميم آشكار و قطعي مقامات و نيروهاي فلسطيني در جهت مقابله با صهيونيست ها و همه حاميانشان هستيم تا آنها را وادار به عملي كردن تعهداتشان كنيم.

جمعه افزود: هر گونه تعهدي حتي در سايه وضعيت سياسي كنوني، بايد براساس تخليه كامل شهرك هاي صهيونيست نشين در كرانه باختري و برچيدن كامل ديوار حائل در كرانه باختري استوار باشد؛ در غير اين صورت جهان چه بخواهد يا چه نخواهد نمي توان درباره كشور مستقل فلسطين سخن گفت.

وي افزود: ما خطاب به جهانيان اعلام مي كنيم كه اين وضعيت نبايد ادامه داشته باشد و در صورتي كه جهان درباره اين واقعيت ها سكوت كند، بايد در همه توافق نامه هايي كه با اشغالگران امضا شده است بازنگري و آنها را بار ديگر ارزيابي كرد.

جمال جمعه تأكيد كرد: تنها راه حل در وضعيت كنوني، بر هم زدن قواعد بازي و الغیاي توافق نامه هاست، زیرا اشغالگران در صحنه عمل هيچ زمينه اي براي اجراي اين توافق نامه هاي امضا شده باقي نگذاشته اند؛ بنابراين بايد قضيه فلسطين براي اجراي توافق نامه ها به شوراي امنيت منتقل شود.

مسئول هماهنگی ستاد مردمي مبارزه با ديوار حائل و شهرك سازي تاکید کرد:باید مقاومت مردمي در سرزمين هاي اشغالي از سر گرفته شود و مبارزه ای در سطح بين الملل آغاز شود تا اشغالگران صهيونيست را  در دادگاه جنايات جنگي محاكمه كرد.

04/24-23:55

 



پربیننده ترین خبرها