كارشناس سوري امور استراتژيك:

دشمنان سوريه به تناقض گويي افتاده اند

دشمنان سوريه به تناقض گويي افتاده اند
پنج‌شنبه 7 ارديبهشت 1391 - 07:43

دمشق (العالم) ـ كارشناس سوري امور راهبردي گفت: دشمنان اين كشور به دنبال ناكامي در رسيدن به اهداف خود و مواجه شدن با شكست به تناقض گويي افتاده اند.

" حيان سلمان" پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: اظهارات اخير هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا مبني بر مسلح نكردن مخالفان با مواضع تركيه، قطر و عربستان تناقض دارد.

سلمان خاطرنشان كرد: زماني كه ملت سوريه موضعشان را اعلام و در حمايت از اصلاحات نظام گرداگرد دولت حلقه زدند، آنها قافيه را باختند و شروع به اظهارنظرهاي متناقض كردند.

وي افزود: عده اي به رهبري آمريكا و كشورهاي اروپايي خجالت مي كشند مخالفتشان با مأموريت كوفي عنان نماينده سازمان ملل در امور سوريه، را اعلام كنند از اين رو به صورت پنهاني در صدد به شكست كشاندن ماموريت وي هستند.

كارشناس سوري امور استراتژيك، تأكيد كرد: موافقت سوريه با طرح شش ماده اي كوفي در چارچوب رعايت خطوط قرمز كشور، يعني حفظ حاكميت ملي، استقلال و وحدت ارضي سوريه انجام گرفت.

سلمان نزاع در سوريه را رويارويي ميان دو محور طرفدار استقلال كشورها از جمله سوريه، ايران، عراق، روسيه، چين و غيره در مقابل يك گروه شكست خورده حامي رژيم صهيونيستي دانست.

كارشناس سوري خاطرنشان كرد: اساس فعاليت گروه حامي رژيم صهيونيستي بر بهره گيري از يك سوم ثروت كشورهاي حاشيه خليج فارس استوار است و در پي تقسيم منطقه براساس تفكرات نژادي و فرقه اي هستند.

وي افزود: نزاع اين دو گروه به نفع محور مقاومت ختم شده است و به دنبال اين شكست آنها با توطئه قطر، عربستان و تركيه حوادثي را در سوريه به وجود آوردند تا به خيال خود شكست خويش را جبران كنند.

Swh -04-17-55

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها