واکنش وزیر خارجه ایتالیا به تصمیم ترامپ علیه بیت المقدس

واکنش وزیر خارجه ایتالیا به تصمیم ترامپ علیه بیت المقدس
چهارشنبه 15 آذر 1396 - 13:11

الجلینو الفانو وزیرخارجه ایتالیااز تصمیم یکجانبه دونالد ترامپ مبنی بر برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ابراز نگرانی شدید کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی 

به گزارش شبکه خبری دولتی 'رای نیوز 24' ، در پی تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر برسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه ایتالیا ضمن ابراز نگرانی اعلام کرد: نمی توان از راه حل دو دولت عقب نشینی کرد. 
وی افزود: ما با نگرانی بسیار به تمامی رویدادها و تصمیماتی که به نظر در تضاد با دستور العمل هایی است که جامعه بی المللی از مدت ها پیش، بدون دیدن خط پایان اتخاذ کرده است، می نگریم. 
وی تصریح کرد که در دیدار دوجانبه با همتای آمریکایی خود موضع ایتالیا را در این خصوص بیان کرده است. 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه (امروز) در یک سخنرانی، شهر «قدس» را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کند. این اقدام ممکن است به تلاش های نوپای دولت ترامپ در راستای پیشبرد مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان که توسط «جرد کوشنز» داماد و مشاور ارشد او هدایت می شود، آسیب جدی وارد کند. 
به گزارش ایرنا، این اقدام می تواند رضایت حامیان راستگرا و طرفدار رژیم صهیونیستی در انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا را فراهم کند. 
از سال 1995 میلادی که کنگره آمریکا قانونی برای انتقال سفارت این کشور در تل آویو وضع کرد، همه رئیسان جمهوری آمریکا هر 6 ماه یک بار اجرای این قانون را به مدت 6 ماه به تعویق انداخته اند. 

پربیننده ترین خبرها