کار‌شناس انگلیسی:

آل خلیفه قابل اصلاح نیست

آل خلیفه قابل اصلاح نیست
شنبه 9 ارديبهشت 1391 - 14:39

يک کار‌شناس امور خاورميانه، رژيم آل خليفه را مسئول جنايات اخير در بحرين دانست و گفت: رژيم حاکم بر منامه به دليل جنايتهايي که در اين کشور مرتکب شده است، غير قابل اصلاح است.

 «کریس بامبری» روز شنبه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مردم بحرین در راستای دستیابی به حق طبیعی خود از جمله تعیین سرنوشت، آزادی و حقوق بشر مبارزه می‌کنند و از شکنجه، کشتار و گرسنگی به علت اعتصاب غذا رنج می‌برند.

این کار‌شناس انگلیسی، افزود: به دنبال جنایاتی که در بحرین اتفاق افتاده است، رژیم آل خلیفه غیر قابل اصلاح است و این رژیم تلاش می‌کند تا در مقابل افکار عمومی جهان و جامعه بین الملل خود را به عنوان یک رژیم متمدن و مدافع حقوق بشر نشان دهد.

بامبری با انتقاد از موضع انگلیس و آمریکا درباره وضعیت بحرین اظهار داشت: وضعیت بحرین مایه تعجب است به ویژه اینکه رژیم آل خلیفه همچنان به سرکوب مردم و اقدامات تفرقه آمیز خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: خاندان آل خلیفه مسئول وضعیت کنونی و نقض حقوق شهروندان بحرین هستند و آن‌ها به عنوان حاکمان این کشور از زمان رسیدن به حکومت در بحرین در دوره استعمار انگلیس مانند یک گروه تبهکار و اشغالگر بر این کشور فرمانروایی کرده‌اند.

این کار‌شناس مسائل خاورمیانه در ادامه اظهار داشت: اصلاحات و انتقال به مرحله پس از آل خلیفه، محال است و با توجه به حمایت‌های آمریکا، انگلیس و عربستان از خاندان حاکم در منامه اصلاحات در این کشور بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

بامبری با اشاره به اینکه وضعیت کنونی بحرین، بحرانی بزرگ است و حل آن بسیار دشوار به نظر می‌رسد، تأکید کرد: با توجه به نقض حقوق بشر و سرکوب و شهادت شمار زیادی از شهروندان این کشور و اعتصاب غذای شماری از زندانیان، برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در این کشور ننگ بزرگی بود.

۰۴/۲۸- 14:46



پربیننده ترین خبرها