تظاهرات در كويت بر ضد تصميم ترامپ درباره شهر قدس

تظاهرات در كويت بر ضد تصميم ترامپ درباره شهر قدس
يکشنبه 19 آذر 1396 - 00:59

 صدها نفر روز شنبه در اعتراض به تصمیم  دونالد ترامپ رئیس جمهورآمریکا در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی روز شنبه در پایتخت کویت تظاهرات کردند.

تظاهرات روز شنبه در میدان الاراده و در مجاورت ساختمان پارلمان کویت برگزار شد و تظاهرکنندگان پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود ‌قدس پایتخت ابدی فلسطین است  ، ‌عادی سازی روابط  با اسرائیل هرگز  ،  تروریسم دست پرورده آمریکا است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کویت ، تظاهرات روز شنبه در پایتخت کویت به دعوت جنبش قانون اساسی اسلامی شاخه گروه اخوان المسلمین کویت، انجمن دموکراتیک ملی و نهاد های جامعه مدنی برگزار شد.
لولوة الملا رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان کویت به خبرگزاری فرانسه گفت تظاهرات امروز بیانگر خشم و نارضایتی مردم کویت از تعرض آشکار آمریکا بر ضد حقوق مردم فلسطین و تصمیم ظالمانه  دونالد ترامپ درباره شهر قدس است.
در حالی که قرار است پارلمان کویت در جلسه روز چهارشنبه این هفته مسئله قدس را بررسی کند، اسامه الشاهین از نمایندگان جنبش قانون اساسی اسلامی در پارلمان این کشور گفت : ازهمان ابتدا تصمیم ترامپ درباره شهر قدس را محکوم کردیم و از دولت خواستیم تدابیر و تصمیماتی بر ضد منافع آمریکا که حامی و طرفدارعلنی  رژیم صهیونیستی است ، بگیرد.
 اسامه الشاهین افزود:‌در انتظار تصمیم و اقدام عملی دولت بر ضد منافع آمریکا تا قبل از برگزاری جلسه روز چهارشنبه پارلمان هستیم و دولت باید تصمیمات عملی و فراتر از صدور بیانیه در محکومیت اقدام آمریکا درباره شهر قدس اتخاذ کند.
 الشاهین گفت این پذیرفتنی نیست که همه سرمایه گذاریها و منافع سیاسی و مالی ما در آمریکا به ضرر کشورهای آزادی خواه جهان هزینه شود.
خلیل عبد الله از نمایندگان شیعه در پارلمان کویت هم به خبرگزاری فرانسه گفت دیپلمات های کویتی باید فعالیت ها و تلاشهای میدانی بیشتری داشته باشند و با سفر به کشورهای مختلف جهان همه آرا در شورای امنیت را بر ضد تصمیم دونالد ترامپ بسیج کنند.
 مشاری الابراهیم نماینده جنبش تحریم اسرائیل در کویت نیز افزایش تحرکات برای تحریم هر چه بیشتر اسرائیل و آمریکا را خواستار شد.
 مسئولان  امنیتی کویت با تظاهرات مردم در میدان الاراده و نیز مقابل سفارت فلسطین در کویت موافقت اما از تجمع مردم در اطراف سفارت آمریکا جلوگیری کردند.
تصمیم چهارشنبه شب ترامپ درباره شهر قدس ، خشم و عصبانیت شدید ملت فلسطین و جامعه بین المللی را در پی داشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها