تحركات تنش آفرين عربستان درمنطقه

تحركات تنش آفرين عربستان درمنطقه
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1391 - 06:07

به دنبال ادعاهاي واهي امارات متحده عربي و تاكيد مسوولان جمهوري اسلامي ايران بر حفظ تماميت ارضي كشور، عربستان سعودي به تحركات تنش آفرين و تفرقه افكنانه در منطقه روي آورده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه خبري العالم به نقل از منابع خبري، شاهزاده نايف وليعهد عربستان سعودي در جلسه اخير وزراي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در رفتاري تحريك آميز و مغاير ثبات و امنيت منطقه ادعا كرده است كه نمي تواند تهديد به حاكميت كشورهاي حاشيه خليج فارس را تحمل كند.

وليعهد عربستان خاطرنشان كرده است: هر گونه تعرض به كشورهاي عضو اين شورا، تعرض به تمام كشورهاي عضو محسوب مي شود.

شاهزاده نايف در اين نشست پا را فراتر گذاشته و با چشم پوشي از همه اسناد و مدارك موجود در باره ايراني بودن جزاير مورد ادعاي امارات، ادعا كرده است كه ايران جزاير سه گانه را اشغال كرده است.

وي همچنين در حالي نقش ايران در درگيري ها در بحرين را محكوم كرده است كه بنابر اعلام كميته حقيقت ياب شريف بسيوني در بحرين، ايران دخالتي در انقلاب اين كشور نداشته است اما نيروهاي اشغالگر سعودي با حضور نظامي در بحرين به صورت مستقيم در سركوب انقلاب مردمي اين كشور نقش دارند و اين اشغالگري با وجود مخالفت هاي مردمي همچنان ادامه دارد.

وليعهد عربستان سعودي در جلسه وزراي كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس گفته است: عربستان سعودي و باقي كشورهاي عضو اين شورا در خطي واحد در كنار بحرين و امارات در جهت حفظ حاكميت و ثبات اين دو كشور مي ايستند.

در ادامه تحركات تنش آفرين عربستان سعودي، سعود فيصل، وزير خارجه عربستان هفته گذشته اعلام كرده بود كه كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس به دنبال تشكيل يك اتحاديه با سياست هاي دفاعي و خارجي مشترك هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها