دیدار ولیعهدهای سعودی و اماراتی با سران اخوان المسلمین یمن

دیدار ولیعهدهای سعودی و اماراتی با سران اخوان المسلمین یمن
پنج‌شنبه 23 آذر 1396 - 12:16

ولی‌عهد عربستان و ولی‌عهد ابوظبی با رهبران حزب اصلاح، شاخه گروه «اخوان المسلمین» در یمن، در ریاض دیدار کردند و در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن رایزنی شد.

العالم - یمن

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی چهارشنبه (دیروز) با «محمد عبدالله الیدومی» رئیس شورای عالی حزب «التجمع الیمنی للإصلاح» (تجمع یمن برای اصلاح) و «عبد الوهاب احمد الآنسی» دبیرکل این حزب در ریاض دیدار کردند.

حزب اصلاح در یمن، شاخه گروه اخوان المسلمین به شمار می‌رود که عربستان و امارات این گروه را گروهی تروریستی می‌دانند و بشدت با آن مخالف هستند. عربستان اسفند سال 1392 این گروه را در لیست گروههای تروریستی قرار داد و اعلام کرد همکاری با آن یا حتی ابراز همبستگی به آن جرم محسوب می‌شود. 

بر اساس گزارش «رأی‌الیوم»، در این دیدار که  مقامات دولتی دیگری از امارات و عربستان نیز در آن شرکت داشتند درباره آخرین تحولات یمن بحث و تبادل‌نظر شد.

این دومین دیدار ولیعهد سعودی با رئیس حزب مذکور طی دو ماه گذشته است؛ آنها در 9 نوامبر نیز در ریاض با هم دیدار کردند.

حزب الاصلاح یکی از بزرگترین احزاب معارض در یمن و وابسته به اخوان‌المسلمین است که امارات از طریق آن، برخی جوانان شهرهای جنوبی را برای جنگ با ارتش یمن به خدمت می‌گیرد. 

از مارس 2015 (فروردین ماه 1394) ائتلاف عربی به رهبری سعودی حملات خود به یمن را به بهانه‌ درخواست رئیس جمهور مستعفی یمن برای دخالت نظامی آغاز کرد و این حملات هنوز ادامه دارد و تاکنون بیش از هفت هزار کشته از مردم یمن به جای گذاشته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها