بروز تنفر از اسراييل درتبليغات نامزدهاي مصر

بروز تنفر از اسراييل درتبليغات نامزدهاي مصر
پنج‌شنبه 14 ارديبهشت 1391 - 13:06

قاهره (العالم) ـ شخصيت سياسي مصري از ظهور و عينيت تنفر از رژيم صهيونيستي در تبليغات نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري مصر خبر داد و گفت: به دليل تنفر شديد مردم، هيچ يك از نامزدها نمي توانند سخن از رابطه با رژيم صهيونيستي را مطرح كنند.

عصام شيحا مشاور حقوقي حزب وفد روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم درباره آينده روابط مصر و رژيم صهيونيستي در برنامه انتخاباتي نامزدها اظهار داشت: مردم مصر مخالف داشتن روابط با رژيم صهيونيستي هستند و هيچ كدام از نامزدها نيز نمي توانند با رژيم صهيونيستي رابطه برقرار كنند و اين امر در برنامه هاي نامزدها مشخص است.

اين شخصيت سياسي و حقوقي مصري از همه گروه هاي فعال در اين كشور خواست حساسيت وضعيت كنوني مصر را درك كنند. وي شوراي نظامي را مسوول گذار مسالمت آميز از مرحله انتقالي دانست.

شيحا تصريح كرد: حالتي از ترديد و دودلي بر فضاي مصر سايه افكنده است و وضعيت كنوني مشابه سناريويي است كه قبل از انتخابات پارلماني در كشور وجود داشت.

وي افزود: اما اين وضعيت بر اولين انتخابات پارلماني بعد از پيروزي انقلاب و نتايج آن تأثيري نگذاشت. به طوري كه انتخابات پارلماني مصر سالم ترين انتخابات در طي 60 سال اخير در اين كشور بود.

رد دریافت کمک مالی عمرو موسي از عربستان 

مشاور حقوقي حزب وفد در ادامه ادعاهاي اخير درباره حمايت سياسي و مالي عربستان از عمرو موسي را رد كرد.

شيحا اظهار داشت: براساس اطلاعات به دست آمده از مراكز نظر سنجي، عمرو موسي در رقابت هاي انتخاباتي پيشتاز است و رقابت ميان عمرو موسي و حمدين صباحي به عنوان نامزدهاي حامي نظام مدني ملي از يك سو و عبدالمنعم ابوالفتوح و محمد مرسي طرفداران نظام ديني خواهد بود.

وي درباره منابع تأمين حمايت مالي ستاد تبليغاتي عمرو موسي گفت: منابع آن كاملا شخصي است و هزينه هاي آن از طريق حاميان وي در داخل مصر تأمين مي شود. همچنين حزب وفد كمك هايي را به اين منظور جمع آوري كرده است.

مشاور حقوقي حزب وفد با نفي ادعاها درباره حمايت عربستان از عمرو موسي در انتخابات رياست جمهوري و دريافت كمك مالي از اين كشور خاطرنشان كرد: ملت مصر هرگز تحت تأثيري هيچ كشوري قرار نخواهد گرفت و مصري ها خودشان در زمينه انتخاب نامزدي كه آن را براي به عهده گرفتن منصب رياست جمهوري مناسب بدانند تصميم خواهند گرفت.

شيحا با اشاره به اين كه انتخابات رياست جمهوري در زمان مشخص برگزار خواهد شد، گفت: شاخص ها تاكنون نشان دهنده آن است كه شوراي نظامي در روز سي ام ماه جاري قدرت را واگذار خواهد كرد.

وي افزود: دخالت نكردن در امور انتخابات زمينه را براي انتخاب رئيس جمهور با اجماع ملي فراهم خواهد كرد و اين امر باعث اقتدار مجدد مصر و بازگشت نظاميان به پادگان ها خواهد شد.

شيحا همگان را به توجه به حساسيت هاي مرحله كنوني فراخواند و به اظهارات صبحي صالح از رهبران اخوان المسلمين مبني بر به رسميت نشاختن توافق گروه هاي سياسي با شوراي نظامي انتقاد كرد.

يادآور مي شود در نشست گروه هاي سياسي مصر با شوراي نظامي حاكم درباره راهكارهاي تشكيل مجلس مؤسسان براي تدوين قانون اساسي جديد اين كشور توافقاتي به دست آمد.

انتخابات رياست جمهوري مصر 23 و 24 ماه مي جاري (3 و 4خرداد)  برگزار مي شود و طي آن 13 نامزد براي دست يافتن به كرسي رياست جمهوري با هم رقابت خواهند كرد.
MKH-2-20:39

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها