در سفر وزیر بهداشت به سئول؛

ایران و کره جنوبی 7 سند همکاری امضا کردند

ایران و کره جنوبی 7 سند همکاری امضا کردند
جمعه 24 آذر 1396 - 17:14

هفت سند همکاری در بخش های مختلف در سفر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به کره جنوبی به امضا وی و پارک نونگ هو، وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی این کشور رسید.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

اولین سند همکاری، تفاهم نامه اجرایی همکاری در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی بود که بین وزاری بهداشت و درمان ایران و کره جنوبی منقعد شد. 
در ادامه تفاهم نامه همکاری در حوزه ساخت بیمارستان بین شرکت کره ای سامسونگ سی اند تی و بیمارستان های قلب شهید رجایی، مازندران و شرکت ساختمانی کره ای پوسکو و بیمارستان شیراز به امضا رسید. 
دومین سند کارگروه مشترک سلامت دو کشور نیز به نمایندگی و با حضور لی مین وان، مدیرکل امور خدمات بازرگانی خارجی وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی کره جنوبی و لاری مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، بین 2 طرف امضا شد.
همچنین تفاهم نامه بیمه سلامت توسط کیم سونگ تگ رئیس موسسه خدمات بررسی و ارزیابی بیمه درمانی کره جنوبی (هیرا) و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به امضا رسید. 
یادداشت تفاهم همکاری در زمینه سیستم اطلاعاتی بیمارستان نیز بین بک نام جونگ، مدیر عامل بیمارستان بوندانگ سئول و سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شد.
به گزارش ایرنا، سفر وزیر بهداشت و هیات همراه که شامگاه چهارشنبه به کره جنوبی صورت گرفته است، تا فردا (شنبه) ادامه دارد. در این سفر هیاتی از وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دکتر قاضی زاده هاشمی را همراهی می کنند. 

پربیننده ترین خبرها