گزارش العالم از اعتراضات امروز مصر

گزارش العالم از اعتراضات امروز مصر
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 17:16

خبرنگار شبكه العالم از ميدان العباسيه قاهره پايتخت مصر گزارش داد: تعداد زيادي از مردم كه به سوي وزارت دفاع حركت مي كنند، نيروهاي امنيتي را مجبور به بازكردن مسير آنها كردند.

اسلام ابوالمجد خبرنگار العالم که در مقابل وزارت دفاع مصر حضور داشت در همین رابطه گفت: هزاران نفر از مردم مقابل وزارت دفاع تجمع كرده اند و تاكنون درگيري هاي خشونت آميز اتفاق نيفتاده است.

وی در ادامه گزارش خود تاکید کرد تظاهركنندگان بسياري از مساجد الفتح و الاستقامه و منطقه رمسيس به سوي ميدان العباسيه حركت مي كنند و احتمالاً تعداد زيادي از شخصيت هاي سياسي معروف و جوانان نيز به آنان خواهند پيوست .

خبرنگار العالم گفت : نيروهاي امنيتي بسياري در اطراف ميدان العباسيه مستقر شده اند و از نزديك شدن خودروهاي شخصي به ميدان جلوگيري مي كنند و رهگذران را بازرسي مي كنند و خيابان هاي منتهي به ميدان را مسدود كرده اند.

 ابوالمجد با بیان اینکه اكثر تظاهركنندگان عضو گروه هاي سياسي مختلف هستند و براي اعلام اعتراض خود به عملكرد شوراي نظامي حاكم و درگيري هاي خونين اخير ميدان العباسيه به اين ميدان آمده اند، افزود: برخي ادعا مي‌كنند كه تظاهركنندگان طرفداران نامزدي خاص هستند ولي اين ادعا صحت ندارد بلكه تظاهركنندگان عضو گروه هاي مختلف هستند .

خبرنگار العالم در پایان با اشاره به این موضوع که تظاهركنندگان اعلام كرده اند فقط در ميدان العباسيه تحصن خواهند كرد تا هيچ درگيري ميان آنها و نيروهاي امنيتي اتفاق نيفتد، افزود: اكثر تظاهركنندگان با اهداف و انگيزه‌هاي سياسي به ميدان العباسيه نيامده‌اند بلكه خواهان كناره گيري شوراي نظامي حاكم از قدرت و تشكيل شوراي رياست جمهوري به جاي شوراي نظامي حاكم هستند.

گفتنی است در تجمع اعتراض‌آمیز امروز مردم مقابل وزارت دفاع مصر موافقان و مخالفان شورای نظامی با هم درگیر شدند که بر اثر آن ده‌ها تن مصدوم شدند. پیش از این شورای نظامی حاکم گفته بود در صورت حضور مردم در مقابل وزارت دفاع آنها را هدف قرار می‌دهد.

تعدادی از نامزدهای انتخاباتی مصر در اعتراض به رفتار شورای نظامی حاکم تبلیغات انتخاباتی خود را متوقف کردند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها