فرانسه ادعای نیکی هیلی علیه ایران را تأیید نکرد

فرانسه ادعای نیکی هیلی علیه ایران را تأیید نکرد
شنبه 25 آذر 1396 - 10:00

معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با استناد به گزارش سازمان ملل متحد درباره حمله موشکی ارتش یمن به عربستان سعودی، ادعاهای دولت آمریکا علیه ایران را تأیید نکرد.

العالم _ اروپا

معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد هنوز درباره نقش ایران در انتقال سلاح به یمن نتیجه‌گیری انجام نداده از تأیید اظهارات «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: موشک‌های بالستیک یمن از کجا آمدند؟

«هیلی» روز پنجشنبه با نمایش  قطعاتی که گفته شد لاشه موشک‌های ایرانی است مدعی شد ایران برای انصارالله سلاح ارسال کرده است. هیلی همچنین گفت که آمریکا قصد دارد ائتلافی علیه ایران تشکیل دهد. 

نمایش مضحک نیکی هیلی علیه ایران را اینجا بخوانید.

«آلکساندر جیورجینی»، معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به این سوال که چه واکنشی به گزارش آمریکا دارد گفت: «دبیر کل سازمان ملل هنوز هیچ نتیجه‌ای در این خصوص نگرفته است. فرانسه به بررسی اطلاعاتی که در اختیار دارد ادامه می‌دهد.»

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در گزارش خود درباره اجرای قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت توسط ایران تصریح کرده که هنوز به نتیجه‌گیری قطعی درباره اینکه موشک‌های مورد استفاده انصارالله برای حمله به عربستان چگونه وارد این کشور شده نرسیده است. 

دیپلمات فرانسوی در ادامه گفت که کشورش از برنامه موشکی ایران نگران است و از تهران می‌خواهد کاملا به قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت پایبند باشد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها