همبستگي عربستانيهاي القطيف با وكيل زنداني مصري

همبستگي عربستانيهاي القطيف با وكيل زنداني مصري
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 07:46

قاهرة (العالم) - كارشناس مصري جنبش هاي اسلامي، از همبستگي ساكنان منطقه القطيف عربستان با احمد الجيزاوي وكيل مدافع مصري كه با چهارصد مصري ديگردر زندانهاي آل سعود بسر مي برد، خبرداد.

"عادل الجوجري" شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، از همبستگي ساكنان القطيف با الجيزاوي قدردني كرد.

 كارشناس مصری جنبش هاي اسلامي همچنين با قدرداني از برخي شبكه هاي تلويزيوني مصري براي پوشش بخشي از تظاهرات القطيف، اين اقدام را گام بزرگي در رسانه هاي اين كشور توصيف كرد.

وي افزود: رسانه هاي مصري در گذشته به دليل ائتلاف رژيم حسني مبارك و آل سعود همواره در صدد سرپوش گذاشتن بر جنايت هاي رژيم عربستان در حق مصري هاي شاغل در اين كشور بر مي آمدند.

الجوجري گفت: اما هم اكنون مردم خشمگين مصر و نهادهاي حقوقي، قانوني و اتحاديه خبرنگاران، به حمايت از كارگران مصري تمايل دارند و آشكارا از تضييع حقوق آنها انتقاد مي كنند. 
 
وي افزود: دستكم هزار نويسنده مصري فقط به دليل انتقاد از رژيم آل سعود در زمينه برخورد خشن با مردم عربستان، از ورود به اين كشور منع شده اند و اسامي آنها در فرودگاه هاي عربستان وجود دارد كه به محض ورود بازداشت يا اخراج خواهند شد. 

حمايت مردم مصر از جبنش هاي اعتراضي القطيف

الجوجري در ادامه اظهار داشت: مردم مصر نيز از ساكنان القطيف كه خواستار حقوق اجتماعي و سياسي خود هستند، حمايت مي كنند.

كارشناس مصری جنبش هاي اسلامي افزود: حوادث القطيف خيزش واقعي مردمي است كه هدف آنها ايجاد تغيير ات درعربستان است.

الجوجري گفت: جناحي نوظهور با تفكرات ليبراليستي در عربستان به وجود آمده كه بارها هويت خود را اعلام كرده است و درگذشته نيز با نامه اي به امضاي 40 استاد دانشگاهي ديدگاه هاي خود را مطرح كرد.

وي افزود: اين جناح نوظهور به قدري در عربستان قدرت يافته است كه هم اكنون حتي از گروه امر به معروف و نهي از منكري كه به دليل ارتباط نزديك با خاندان حاكم از هر گونه پاسخگويي در صورت ارتكاب جنايت شانه خالي مي كند، انتقاد مي كنند.

گسترش فعاليت هاي اعتراضي در عربستان

الجوجري با تاكيد بر لزوم بركناري رژيم حاكم عربستان افزود: هم اكنون برنامه هاي سياسي جديدي در صفحات اجتماعي اينترنت "فيس بوك" و غيره ، در حال شكل گيري است.

وي افزود: فعاليت هاي سياسي جديد در اينترنت به زودي زمينه ساز بروز احزاب و گروه هاي سياسي و غير نظامي متنوع در عربستان خواهد شد كه مي تواند به موازات جامعه سياسي فسيل شده تحت حكومت خاندان حاكم، جامعه جديدي را به وجود بياورد.

الجوجري اظهار داشت: رژيم آل سعود، همپاي زمان حركت نمي كند به همين دليل شكاف عميقي ميان خاندان حاكم و مردم به وجود آمده است و اين شكاف فقط با تغييرات و اصلاحات ريشه اي در عربستان پرخواهد شد.

وي افزود: رژيم آل سعود نمي تواند با ايجاد اختلافات فرقه اي و تطميع مالي و متهم كردن مردم به وابستگي به گروه هاي خارجي به هدف خود دست يابد.

الجوجري گفت: حقايق هم اكنون بيش از پيش آشكار شده است و شهروندان آشكارا خواستار حقوق خود هستند و به اتهامات وابسته بودن به خارج و فرقه گرايي هيچ توجهي ندارند.

وي تصريح كرد: اعتراض هاي مردمي در عربستان به ديگر شهرهاي اين كشور از جمله رياض سرايت كرده و اين جنبش در حال گسترش از جامعه دانشجويان دانشگاه ها و حقوقدانان به نفوذ در ميان همه طبقات جامعه است.

Ma.19:06.4

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها