دبيركل حزب سوسياليست مصر اعلام كرد:

كشتار قاهره، اقدام نظاميان براي تعويق واگذاري قدرت

كشتار قاهره، اقدام نظاميان براي تعويق واگذاري قدرت
شنبه 16 ارديبهشت 1391 - 13:18

قاهره (العالم) ـ دبيركل حزب سوسياليست مصر، شوراي نظامي و دولت اين كشور را مسئول كشتار روز جمعه (15 ارديبهشت) تظاهر كنندگان در ميدان العواميه با هدف ايجاد بحران براي تعويق واگذاري قدرت دانست.

كريمه حفناوي شنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: شوراي نظامي و دولت مسئول كشتار جواناني است كه در اثر درگيري در اطراف وزارت دفاع مصر در منطقه العباسيه قاهره ميان تظاهركنندگان مخالف حكومت نظاميان و اغتشاشگران كشته شدند.

حفناوي ارتش را به استفاده از اغتشاشگران براي دامن زدن به تنش ها با هدف تأخير انداختن واگذاري قدرت به غير نظاميان متهم كرد و افزود: ارتش و دولت مسئول ريختن خون هايي هستند كه در نتيجه حمله به تحصن كنندگان العباسيه به شهادت رسيدند.

منابع بيمارستاني مصر از كشته شدن 2 نفر و زخمي شدن حدود 296 نفر ديگر در درگيريهاي روز جمعه در قاهره خبر دادند.

وي گفت: ملت مصر طبق قانون حق برگزاري تحصن و تظاهرات را دارد و تظاهرات برگزارشده نيز مسالمت آميز بود اما اغتشاشگران در مقابل ديدگان دولت، نيروهاي وزارت كشور و شوراي نظامي به تظاهركنندگان حمله كردند كه در نتيجه آن شماري از شهروندان شهيد و زخمي شدند.

دبيركل حزب سوسياليست مصر به شوراي نظامي و دولت اين كشور درباره سهل انگاري در برخورد با قاتلان و مجرمان هشدار داد و اظهار داشت: جان و مال مردم مصر و حراست از انقلاب آنها خط قرمز است.

حفناوي با اشاره به اين كه برخي از جريانات افراطي از خشم و هيجان جوانان براي تحريك آنها در زمينه ارتكاب اقدامات خشونت بار استفاده مي كنند، گفت: برخي از جريانات جوانان را به برداشتن سلاح و رويارويي مسلحانه فرامي خوانند در حالي كه معترضان خواستار ادامه مسالمت آميز انقلاب و پرهيز از رويارويي و درگيري هستند.

وي افزود: شوراي نظامي هيچ گونه اعتباري نزد مردم ندارد و اقدامات آن شفاف نيست به طوري كه هر گاه زمان واگذاري بخشي از قدرت به غير نظاميان فرا مي رسد، براي تعويق انداختن اين امر يك بحران ساختگي به وجود مي آورد.

حفناوي گفت: كشتار نوامبر و دسامبر، كشتار بندر پورت سعيد و غيره از اين جمله است.

وي افزود: شوراي نظامي همواره در پي به تأخير انداختن واگذاري قدرت است همچنين آنها ديروز اقدام به برگزاري ممنوعيت رفت و آمد كردند. در چنين وضعيتي بعيد نيست كه آنها مانند دوره مبارك مجددا حالت فوق العاده در كشور را برقرار كنند.
FF-05-11:33  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها