بی اعتمادی اخوان به دولت جدید اردن

بی اعتمادی اخوان به دولت جدید اردن
يکشنبه 17 ارديبهشت 1391 - 09:38

يکي از رهبران بارز گروه اخوان المسلمين اردن دولت جديد اين کشور را "دولت اطلاعاتي" ناميد و تأکيد کرد که اين گروه اعتمادي به دولت جديد ندارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "زکی بنی ارشید" در نخستین اظهارات خود پس از انتخاب بعنوان نایب رییس گروه اخوان المسلمین اردن، گفت: ساختار دولت جدید به نخست وزیری "فایز الطراونه" بیانگر نبود اراده سیاسی برای اصلاحات در کشور است؛ این درحالی است که دولت الطراونه مأمور ایجاد اصلاحات و برگزاری انتخابات پارلمانی قبل از پایان سال جاری است.

بنی ارشید ادامه داد: سخن گفتن رژیم از اصلاح و مبارزه با فساد بیشتر شبیه به یک نمایش کمدی است و دیگر نمی توان با این مسائل مردم را قانع کرد.

این رهبر ارشد اخوان المسلمین مصر در واکنش به اظهارات الطراونه که گفته بود با احزاب سیاسی گفت و گو نمی کند و در این مرحله بر گفت و گو با مردم متمرکز می شود، گفت: دولت الطراونه اختیاراتی ندارد، و جنبش اسلامی نیز فرصتی ندارد که بخواهد از طریق دیدار با نخست وزیر جدید آن را تلف کند.

بنی ارشید خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد با دستگاه های تصمیم گیرنده گفت و گو کنیم، در درجه نخست باید به صورت مستقیم با فرد تصمیم گیرنده (شاه اردن) دیدار کنیم.

دولت جدید اردن چهارشنبه گذشته مقابل شاه اردن سوگند خورد.

"عون الخصاونه" نخست وزیر سابق اخیرا پس از حدود 6 ماه از سمت خود استعفا کرد.

عبدالله دوم با متهم کردن الخصاونه به کندی در اجرای اصلاحات، الطراونه (63 ساله) را برای تشکیل دولت مأمور کرد.

"بنی ارشید" پنج شنبه قبل بعنوان معاون رییس اخوان المسلمین اردن انتخاب شد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها