یک تحلیلگر امور سیاسی فرانسه پیش بینی کرد

اولاند، آغازگر تحولات ریشه ای در فرانسه

اولاند، آغازگر تحولات ریشه ای در فرانسه
دوشنبه 18 ارديبهشت 1391 - 07:01

يک تحليلگر امور سياسي فرانسه پيش بيني کرد که پيروزي فرانسوا اولاند در انتخابات رياست جمهوري فرانسه منجر به تحولات ريشه اي در اين کشور شود.

"نضال حماده" در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: نیکولا سارکوزی نامزد شکست خورده انتخابات در دوره ریاست جمهوری خود عامل ایجاد تنش بین ميان مسلمانان و غير مسلمانان، فرانسويها و مهاجران و فقرا و ثروتمندان بود.

وی با اشاره به اینکه سارکوزی پس از شارل دوگل نزدیکترین رئیس جمهور به سیاست های آمریکا بود، افزود: پيروزي اولاند 30 سال پس از ریاست جمهوری میتران باعث شد تا بار دیگر یک سوسیالیست بر سر کار بیاد و شاهد تحولات ریشه ای در فرانسه خواهیم بود.

این تحلیلگر امور سیاسی فرانسه تصریح کرد: سارکوزی در دوره ریاست جمهوری  5 ساله خود در همه جای فرانسه حتي در رسانه هاي این كشور هم براي خود دشمني ايجاد كرد؛ چپگرايان و سوسیالیست ها مثل فرانسوا اولاند از موج دشمني با ساركوزي بهره برداري كردند و اگر اين دشمني نبود، تحول ساده و غيرريشه اي در عرصه سیاسی فرانسه رخ می داد.

حماده خاطرنشان كرد: معجزاتي در داخل كشور اتفاق نخواهد افتاد اما اولاند سعي خواهد كرد تا بسته مالياتي را كه ساركوزي ايجاد كرد و برثروت ثروتمندان و فقر فقرا افزود، مورد بررسي و بازنگري قرار دهد و حدودا نياز به دوسال دارد تا اين مساله را حل و فصل كند.

وی تصريح كرد: تحول ريشه اي در سياست خارجي فرانسه اتفاق خواهد افتاد كه با اعتدال بيشتر و باجگيري كمتري بويژه در خصوص مسايل عربي همراه خواهد بود؛ ساركوزي خود را جرج بوش مي پنداشت، جنگي عليه ليبي راه انداخت و مي خواست جنگي را در سوريه آغاز كند و حتی در ساحل عاج نيز به جنگ پرداخت.

نضال حماده، گفت: در دوران اولاند سياست فرانسه آرامتر خواهد بود به گونه اي كه با قدرت فرانسه در جهان که قدرتی متوسط و نه عظیم است ،همخواني دارد؛ همچنین سياستي موافق و همسو با ديدگاه مردم فرانسه ايجاد خواهد شد، چرا كه اكثريت در فرانسه خواهان مشارکت این کشور در جنگ نيستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها