کارشناس سیاسی الجزایری:

تردیدها در مورد انتخابات پارلمانی الجزایر ادامه دارد

تردیدها در مورد انتخابات پارلمانی الجزایر ادامه دارد
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 - 09:34

نويسنده و تحليلگر سياسي الجزايري گفت به نظر نمي رسد در انتخابات پارلماني آينده اين كشور پارلمان واقعي كه نماينده واقعي مردم باشد و براي تامين منافع آنها تلاش كند، تشكيل شود.

العربي زواق در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت پارلمان الجزاير كه دوره‌اش رو به پايان است يك پارلمان صوري و ظاهري بود بلكه اصلا پارلمان نبود اما پارلمان آينده ناكارآمدتر از پارلمان سابق خواهد بود به اين دليل كه همه گروه‌هايي كه در آن شركت خواهند كرد برنامه جايگزين براي بهبود اوضاع مجلس نمايندگان در مرحله آينده ارائه نكرده اند.

وي با بیان این موضوع که گويا اين انتخابات اولين انتخاباتي است كه در الجزاير برگزار مي شود و علائم نشان مي دهد در نتيجه اين انتخابات پارلماني تشكيل خواهد شد كه رنگ و بوي سياسي ندارد و در اين حالت حكومت خود را در برابر نمايش سياسي خواهد ديد و نمي تواند در چهار يا پنج سال آينده به فعاليت خود ادامه دهد، تصريح كرد: نظام سياسي در الجزاير به پايان عمر خود پيش مي رود زيرا اين انتخابات تير خلاص بر پيكره آن است و اگر كاري انجام ندهد خود را در برابر معضل واقعي خواهد ديد به اين معنا كه همه دلايل وجود و همه مشروعيت خود را از دست خواهد داد.

كارشناس الجزايري پيش بيني كرد اسلامگرايان به علت شكاف و دودستگي كه در داخل احزاب اصلي اسلامگرا ايجاد شده است و همچنين نبود موضع مشترك درباره مشاركت يا تحريم انتخابات، حضور قابل توجهي در انتخابات نداشته باشند و احزاب ديگر نيز شانس بيشتري نسبت به احزاب اسلامگرا ندارند.

گفتنی است انتخابات پارلمانی در الجزایر در حالی برگزار می‌شود که مقامات این کشور تلاش دارند اوضاع را خارج از تحولات اخیر جهان عرب به پیش ببرند. الجزایر تاکنون اصلاحات سیاسی و اقتصادی برای راضی کردن مردم را به صورت گسترده انجام نداده و برخی از کارشناسان می‌گویند آنها نگران آینده سیاسی خود هستند.

28س19:08

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها