کمیته انتخابات مصر دست به دامان نظامیان شد

کمیته انتخابات مصر دست به دامان نظامیان شد
سه شنبه 19 ارديبهشت 1391 - 13:20

کميته انتخابات رياست جمهوري مصر در اعتراض به آنچه که آنرا توهين نمايندگان پارلمان خوانده، فعاليتهاي خود را متوقف کرد و خواستار کمک شوراي نظامي در اين زمينه شد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رسانه های شبه رسمی مصر به نقل از یک مسئول بارز در کمیته انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند، این کمیته فعالیتهای خود را در اعتراض به آنچه که آنرا توهین نمایندگان خوانده، متوقف کرده است.

"فاروق سلطان" رییس کمیته انتخابات گفت: ادامه کار کمیته انتخابات یا کناره گیری آن بستگی به نظر کسانی دارد که کشور را اداره می کنند (شورای نظامی حاکم).

کمیته انتخابات مصر از شورای نظامی خواسته است با جداسازی قوا از یکدیگر، به این کمیته امکان دهد تا فعالیت خود را از سرگیرد.

روزنامه الاهرام مصر به نقل از "حاتم بجاتو" دبیر کل کمیته انتخابات گفت: این کمیته از عصر دیروز و پس از اطلاع از توهین برخی اعضای پارلمان، فعالیت خود را متوقف کرده است و اکنون منتظر اقدام شورای نظامی است.

گروه های مختلف سیاسی در مصر خواستار لغو ماده بیست و هشتم بیانیه قانون اساسی، در ارتباط با مصونیت تصمیم های کمیته انتخابات در برابر اعتراضها و شکایتها است.

برخی گروه های سیاسی نیز اعضای این کمیته را وابسته به رژیم سرنگون شده مبارک می دانند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها