شکایت از قرضاوی به اتهام حمایت از تروریسم

شکایت از قرضاوی به اتهام حمایت از تروریسم
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391 - 17:01

يک وکيل تونسي از "يوسف قرضاوي" مفتي مصري که تابعيت قطري دارد، به اتهام تحريک افراد به اقدامات تروريستي و فتنه انگيزي بين ملتها شکايت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "محمد بکار" وکیل تونسی و عضو شورای انجمن اسلامی در پاریس، با تقدیم شکایتنامه ای به دادگاه بدوی تونس ضد  یوسف القرضاوی، او را به تحریک افراد به اقدامات تروریستی و فتنه انگیزی بین ملتها متهم کرد.

محمد بکار به روزنامه "الشروق" تونس گفت: این شکایتنامه را در درجه نخست بعنوان یک شهروند تونسی و در درجه دوم بعنوان یک وکیل و حقوقدان تقدیم کردیم تا توطئه ضد تونس را متوقف کنم، چراکه قرضاوی خطری برای امنیت و ثبات تونس به شمار می آید.

این وکیل تونسی خاطرنشان کرد که مدارک و اسنادی قانونی دارد که قرضاوی را محکوم می کند.

بکار گفت: قرضاوی با تسلیح برخی طرفها در لیبی و تحریک انقلابیون برای درگیری و حمایت مالی از شورشیان، در حال فتنه انگیزی است.

بکار با اشاره به قاچاق سلاح به تونس در ماه ها اوت و سپتامبر گذشته از طریق سواحل این کشور، اظهار داشت: این عملیات با حمایت طرفهای قطری و فرانسوی صورت گرفته است.

بکار گفت: این شکایت از توطئه ای برنامه ریزی شده ضد کشورهای عربی و بویژه تونس پرده برمی دارد، چراکه اوضاع تونس با توجه به کشمکش های سیاسی و ناآرامی ها، بسیار شکننده است.

در این شکایتنامه درخواست شده است احکام ماده 15 توافقنامه دادگاه جنایات بین المللی که تونس نیز آنرا امضا کرده، اجرا شود. همچنین درخواست شده است فرد متهم طبق قانون مبارزه با تروریسم به دستگاه قضایی تونس معرفی شود.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها