مخالفت سودان با قطعنامه شوراي امنيت

مخالفت سودان با قطعنامه شوراي امنيت
پنج‌شنبه 21 ارديبهشت 1391 - 15:44

پارلمان سودان پذيرش قطعنامه شوراي امنيت درباره بحران اين كشور با سودان جنوبي را رد كرد و آن را بخشي از توطئه بين المللي دانست.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم،"علي كرتي" وزير خارجه سودان در پارلمان اين كشور، تاكيد كرد كه پذیرش هر قطعنامه اي با توجه به منافع سودان انجام مي شود.

"ابراهيم حمد الله" عضو فراكسيون حزب حاكم در پارلمان اين كشور در گفت وگو با شبكه خبري العالم، سخنان وزير خارجه را اطمينان بخش دانست و اظهار داشت که مقام هاي سياسي کشورش كاملا هوشيار هستند.

از سوي ديگر اسماعيل حسين عضو حزب مخالف به شبكه العالم، گفت: براي بررسي مسائل باقيمانده بين سودان و سودان جنوبي جز حضور در پاي ميز مذاكره گزينه ديگري نيست.

خارطوم هفته گذشته اعلام كرد كه قطعنامه شورای امنیت كه خواستار ترك مخاصمه شده بود، را رعایت می کند؛ اما در عین حال سودان جنوبی را به تداوم تجاوزاتش از طریق اشغال نقاط مورد مناقشه مرزی متهم كرده و هشدار داد كه در صورت عدم عقب نشینی مجبور به عقب راندن آنها خواهد شد.

ارتش سودان روز چهارشنبه اعلام كرد كه در نبرد با نیروهای سودان جنوبی و متحدان شورشی اش، این نیروها را از دو منطقه مرزی بیرون رانده است.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه 13 اردیبهشت به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کرد ودر آن به سودان جنوبی و سودان هشدارداد درصورتی که به درگیریهای خود پایان ندهند، برضد آنها مجازاتهایی اعمال می شود.

در این قطعنامه از دوطرف خواسته شده ظرف چهل وهشت ساعت به میز مذاکرات بازگردنند.

 05/09-11-33

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها