استقبال محتاطانه سودان از قطعنامه شوراي امنيت

استقبال محتاطانه سودان از قطعنامه شوراي امنيت
جمعه 15 ارديبهشت 1391 - 16:54

وزارت امور خارجه سودان با احتياط از قطعنامه شوراي امنيت درباره بحران سودان با سودان جنوبي استقبال كرد و از اينكه اين شورا حمله جوبا به هجليج را محكوم كرد اظهار رضايت كرد.

شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با تصويب قطعنامه اي به سودان و سودان جنوبي 48ساعت مهلت داد تا خصومت ها را متوقف كنند؛ در غير اين صورت با تحريم مواجه خواهند شد.

كمال عمر دبير سياسي حزب مخالف كنگره خلق روز جمعه در اين خصوص به شبكه خبري العالم گفت ما از قطعنامه شوراي امنيت استقبال مي كنيم و اميدواريم كه دو طرف (سودان و سودان جنوبي) از آن پيروي كنند تا دو كشور از عواقب بعدي در امان باشند، عواقبي كه ممكن است منجر به اعمال تحريم هاي اقتصادي و دخالت هاي بين المللي عليه آنها شود.

عبدالباقي الظافر تحليلگر سياسي سوداني نيز در اين باره به العالم گفت بر اساس طرح شوراي امنيت گفت و گوها طي دو هفته آينده آغاز خواهد شد، اما به نتايجي نخواهد رسيد و حوادث گذشته و حملات تكرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم، مردم سودان نيز درباره اين قطعنامه به دو گروه تقسيم مي شوند، گروهي خواهان اعمال فشار بر دو طرف براي جلوگيري از خونريزي است و گروهي ديگر خواهان بي توجهي به قطعنامه هاي بين المللي هستند كه هيچ روزي درباره درگيري هاي سودان متوازن نبوده است.

سودان جنوبی چند هفته پیش با حمله به شهر نفتی و مهم هجلیج آن را اشغال کرد که این اقدام با حمله نیروهای ارتش سودان مواجه شد که در پی آن نه تنها نظامیان سودان جنوبی از این منطقه به عقب رانده شدند، بلکه درگیری‌ها به مناطق دیگر هم کشیده شد.

 

12:50

پربیننده ترین خبرها